روز پایانی سومین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور؛

میرزایی: بازسازی بخش عظیمی از تخریب‌های کشور توسط جوانان صورت گرفته است

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۱:۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۴۴۱۹۰
میرزایی: بازسازی بخش عظیمی از تخریب‌های کشور توسط جوانان صورت گرفته است
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در روز پایانی سومین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور گفت: بازسازی بخش عظیمی از تخریب های کشور توسط جوانان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حجت اللـه میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور، اظهار کرد: زمانی که دولت یازذهم کار را شروع کرد ساماندهی امور اقتصادی دشوارتر از حد انتظار بود. وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در طول یک دهه گذشته رشد منفی 2 درصد را شاهد بوده که این مهم زمان زیادی را برای رسیدن به نقطه صفر نیاز دارد، افزود: بین 6 الی 7 میلیون بیکار در جامعه وجود دارد که 30 درصد این جمعیت را جوانان تشکیل می دهند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه برخی در این عرصه پیگیر و جویای کار نیستند که تحت عنوان جوان ناکام تلقی می شود، خاطرنشان کرد: جمعیت این گروه بین 4 الی 7 میلیون نفر برآورد شده است.

وی تصریح کرد: پشتوانه خانوادگی، اتکا به پدر و مادر و درآمدهای آسان زمینه توسعه این مهم در سطح کشور را قوت بخشیده بدون شک جوانان این قشر احساس نیازی به تولید ندارند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط رکود کنونی با محدودیت تقاضا مواجه هستیم و بنگاه جدیدی در این زمان ایجاد نمی شود، گفت: در اقتصاد حال حاضر کشور، نیروی کار برای کارفرما شروط کاری تعیین می کند، این نیروی کار عموما فاقد مهارت های حداقل است. میرزایی بیان کرد: فرهنگ کار تیمی در کشور وجود ندارد، باید بتوان پروژه جدی هدف دار در کشور با قدرت بالایی پیش برده شود، این مهم بدون شک به منظور توسعه کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان پذیری و ارتقا اعتماد به نفس با صرف آموزش شدنی نیست،  اظهار کرد: اشتغال در دانشگاه از سال نخست باید برای دانشجویان فراهم کرد تا کارآفرینی در جامعه قوت بیشتری پیدا کند. وی با تاکید بر اینکه بخشی از نیازهای مذکور توسط سازمان های مردم قابل تامین است، اظهار کرد: بازار کار ایران بسیار پر فرصت برای کسب درآمد محسوب می شود، این کشور از ظرفیت بالایی در بخش های مختلف برخوردار است.

میرزایی لزوم استفاده از ظرفیت های کشور در بخش های مختلف توسط قشر جوانان با بهره گیری از طرح خلاقانه کارآفرینی را ضروری دانست و افزود: باسازی بخش عظیمی از تخریب های کشور توسط جوانان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در کنار فرصت های موجود به منظور کسب درآمد نباید توسعه اقتصاد را منوط به وجود بنگاه های بزرگ دانست، گفت: نهادسازی خوبی در گذشته بر اساس تجربه داخلی و بازخوانی تجربیات کشورهای خارجی انجام شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گروه های جوان منابعی برای ضمانت ندارند، تصریح کرد: طرح های کارآفرینی توسط صندوق کارآفرینی مورد حمایت واقع می شود، گاهی اوقات این نهاد با فقدان طرح های خلاقانه و قابل قبول مواجه است.

میرزایی خاطرنشان کرد: از حیث منابع مالی در دوره مهم و کم سابقه ای قرار داریم، این کمبود منابع به بخش های مختلف طبیعی و طرح های خلاق نیز باز می گردد.

وی با بیان اینکه کار آفرینی با به منصه ظهور گذاشتن آثار کارآفرینان آغاز می شود، افزود: بدون شک فراگیر شدن جشنواره ها و تورهای گردشگری هدفمند به بهبود شرایط مذکور و یاد شده کمک شایانی می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جهش خلاقیت جوانان در جامعه منوط به برگزاری تورهای صنعتی، آموزش، مهارت، و برگزاری جشنواره ها است که در شرایط کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در قالب سازمان های غیر رسمی، سمن ها و غیره اقدامات قابل توجهی را می توان انجام داد، گفت: درصدد هستیم صنعتی را در اشتغال و حوزه مسکن به دولت ارائه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز