دکتر گودرزی در همایش مسوولان جوانان سراسر کشور:

موضوع جوانان باید در راس امور ادارات کل قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۲۰:۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۴۴۴۰۵
موضوع جوانان باید در راس امور ادارات کل قرار گیرد
وزیر ورزش و جوانان موضوع جوانان را در راس امور ادارات کل این وزارتخانه قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر محمود گودرزی در مراسم اختتامیه همایش مسوولان امور جوانان سراسر کشور با اشاره به اینکه از ابتدای شکل گیری ستاد ساماندهی به این نکته  مهم تاکید داشتم که باید موضوع جوانان  به یک گفتمان تبدیل شود، افزود:  فضای عمومی نیزباید دغدغه این مهم را داشته باشند بنابراین باید درجامعه نشر داده شود.

وزیر ورزش و جوانان  یکی از اولویت های  برنامه ای دولت را افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جامعه  دانست و گفت : این تعاملات و همکاری ها  به انسجام و توسعه  اجتماعی می انجامد .

او بهره مندی  از ظرفیت مردمی در حوزه های تصمیم گیری  را بسیار مهم دانست و افزود :چنین نگرشی  تولید ثروت را به همراه خواهد داشت.

گودرزی تصریح کرد: از نظر بنده بیان این مطلب که توسعه اقتصادی رکن توسعه کشور محسوب می شود، اشتباه است چرا که بدون سرمایه اجتماعی و منابع انسانی تولید ثروت امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه انسانی کاهش تهدیدات خارجی را به همراه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر در سایه این سرمایه در آرامش زندگی می کنیم در حالی که کشورهای اروپایی در این شرایط نا امن به سر می برند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: خوشبختانه در کشور جمهوری اسلامی ایران علی رغم گستردگی مرز با کشورهای نا امن، امنیتی مثال زدنی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه  مشارکت اجتماعی با گسترش مشارکت نهادمند اجتماعی میسر می شود، اظهار کرد: توسعه کمی سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز بسیار حائز اهمیت است.

دکتر گودرزی با اشاره به اینکه ثروت به طور عمده در اختیار مردم قرار دارد از این رو باید برای تحقق شعار ایجاد مشارکت اجتماعی توسعه سازمان های مردمی را مد نظر قرار دهیم، گفت: در وهله نخست توسعه کمی و در مراحل بعدی توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد از طرفی به منظور تحقق مسئله یاد شده باید برنامه ریزی و نیروی انسانی ماهر داشته باشیم.

وی بهره  مندی از امکانات بخش خصوصی دربرنامه  ریزی ها و سیاست گذاری ها بسیار مهم دانست و  افزود:  شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در حالی که 280 پست سازمانی دارد و باید فعالیت های خود را برون سپاری کند اما ظرف مدت زمان این 8 سال این پست ها به 900 نفر رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سیاستهای دولت  نهم و دهم مبنی بر جذب نیروی مازاد ، گفت : این نیروها عمدتاغیر متخصص بودند که مشکلاتی را هم به وجود آورده است .

 وی با اعلام اینکه این  وزارتخانه  مجموعه ای با دومحتوای متفاوت  ورزش و جوانان  است به اهمیت این دو حوزه در ابعاد خود اشاره کرد  واظهار کرد: ورزش جز کوچکی از نیازمندیهای جوانان و سایر احاد جامعه است.

دکتر گودرزی بیان کرد: یک تحول فکری عجیبی در دهه اخیر تحت عنوان فضای مجازی رخ داده که بر ارکان حکومت و جامعه شناسی سایه انداخته و اثرات شگرفی بر مناسبات  می گذارد به همین سبب باید این مهم به عنوان فرصت تلقی می شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح فضای مجازی ،  استفاده از عنصر صحیح رسانه را  مورد توجه  قرار داد و افزود : در حوزه سواد رسانه ای باید دانش افزا باشیم تا در این حوزه ها فعالیت کنیم. باید ملزومات این مهم فراهم شود.

او با اشاره به اینکه دانشگاه برای دو هدف افزایش دانش جامعه و تامین نیازهای تخصصی و فنی ایجاد شده است، بیان کرد: متاسفانه در راستای رفع نیازهای مهارتی و تخصصی اقدام شایانی صورت نگرفته است.

دکتر گودرزی  با تاکید بر تشکیل خانه های جوان در مراکز استان های کشور ، اظهار کرد: بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور باید امکانات قبل ادغام دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان در اختیار بخش جوانان قرار گیرد.

وزیر ورزش وجوانان  با اشاره به اینکه تا کنون این مهم عملیاتی نشده از این رو پیگیری جدی مدیران را می طلبد افزود: امید است موضوع جوانان دغدغه اصلی مدیران کل باشد و این مهم در راس امور قرار گیرد.

نظر شما