افتتاح دبیرخانه مرکزی کانون محیط زیست منطقه ۵

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۰:۳۰:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۴۰۱
افتتاح دبیرخانه مرکزی کانون محیط زیست منطقه ۵
تاکنون 348 کانون محیط زیست محله از 354 کانون محیط زیست در سطح محلات شهر تهران تشکیل و 10239 هزار نفر عضو معرفی شده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشست دوره ای مسئولین مناطق با حضور محمد مهدی گلمکانی  رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، شرفی قائم مقام شهردار منطقه 5، مدیران محیط زیست مناطق 22 گانه و دبیران کانون های محیط زیست 29 گانه منطقه 5 در سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه 5 برگزار شد.

محمدمهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیصست و توسعه پایدار، با اشاره به اهداف تشکیل کانون های محیط زیست محلات بیان کرد: شهروندان ابتدا باید معضلات محله خود را شناسایی کنند سپس به اولویت بندی آن بپردازند و برنامه ای برای حل معضل مورد نظر طراحی و اجرا کنند.

او با تاکید بر اینکه باید از برنامه کانون های محیط زیست محلات حمایت شود و مدیران ارشد شهرداری نگاهی جامع و فراگیرتری به مقوله محیط زیست داشته باشند گفت: تاکنون 348 کانون محیط زیست محله از 354 کانون محیط زیست در سطح محلات شهر تهران تشکیل و 10239  هزار نفر عضو معرفی شده اند.

گلمکانی خاطر نشان کرد: با همدلی مردم و ارتقای شاخص های محیط زیست شهری می توان مسائل و مشکلات شهر تهران را یکی پس از دیگری حل کرد ، که این امر الگویی برای سایر شهرها خواهد بود.

او با یادآوری اهدف توسعه پایدار ادامه داد: کشور برای توجه به بحث توسعه پایدار باید برنامه مشخصی داشته باشد تا همه دستگاه های اجرایی بتوانند به صورت شفاف و دقیق طرح های خود را اعلام و اجرا کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه همه مسئولان و شهروندان باید جامع فکر کرده و محلی عمل کنند افزود: محیط زیست یک موضوع پویا است و باید به صورت مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد و شاخص های محیط زیستی قابل رصد کردن باشند.

شرفی قائم مقام شهردار منطقه 5 در ادامه نشست با اشاره به اینکه مباحث تخصصی و کارشناسی محیط زیست باید در ابعاد مختلف مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند، گفت: برای رسیدن به یک وضعیت ایده آل و مطلوب، مشارکت موثر، فعالانه و همه جانبه مردمی تعیین کننده است.

شرفی در پایان افزود: حوزه محیط زیست ساختار مشخصی ندارد و باید یک چارچوب مشخص و صحیحی برای آن تعیین شود. در این زمینه حتی ممکن است نیاز به بازنگری قوانین باشد.

هم‌چنین در پایان نشست از یزدانی مدیر اداره محیط زیست منطقه 15 و آجرلو مدیر اداره محیط زیست منطقه 5 تکریم و تقدیر به‌عمل آمد.

شایان ذکر است طی مراسمی دبیرخانه مرکزی کانون محیط زیست منطقه 5 با حضور دبیر کل کانون های محیط زیست محلات شهر تهران افتتاح گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز