سید محمد هادی ایازی:

شایعترین علل مرگ و میر در کشور

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۵:۲۴:۳۶
کد خبر: ۴۴۶۲۲۸
شایعترین علل مرگ و میر در کشور
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: نزدیک به 50 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش  گروه خبر خبرگزاری برنا، سید محمد هادی ایازی در اولین نشست خبری جشنواره فیلم سلامت بر لزوم همکاری جامعه هنرمندان و اصحاب فرهنگی برای اصلاح سبک زندگی و توجه به مسئله سلامت از سوی مردم تاکید کرد و گفت: شاید در گذشته با محوریت سلامت اقداماتی صورت گرفته باشد اما دغدغه‌های این حوزه به قدری زیاد است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد و باید از جامعه هنری در اصلاح سبک زندگی استفاده کرد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است، بر لزوم تحرک بیشتر و ورزش، کاهش مصرف قند و شکر و نمک و چربی‌ها تاکید کرد و گفت: شاید این مسائل موضوعات پیش پا افتاده‌ای باشد اما کاهش مصرف این مواد و افزایش میزان تحرک نقش موثری در کاهش مرگ و میرها خواهد داشت بنابراین در این حوزه می‌توانیم از جامعه هنرمندان هم استفاده کنیم.

رییس جشنواره فیلم سلامت با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ سلامت در وزارت بهداشت، گفت: 66 جلسه فرهنگی در شورای فرهنگ سلامت برگزار شده و این شورا متشکل از افرادی صاحب نظر از سینما و تلویزیون و حوزه سلامت است.

ایازی در ادامه به ارائه گزارشی از سوی موسسه ملی تحقیقات دخانیات اشاره کرد و افزود: این گزارش نشان می  دهد  که میزان استفاده از سیگار در فیلم‌ها توسط خانم‌ها و آقایان زیاد بوده و باید هنرمند در فیلمی که در آن نقش ایفا می‌کند، فرهنگ سازی کند و کمک کند تا دغدغه‌های سلامت که یکی از آنها استعمال دخانیات است را برطرف کند.

به گفته ایازی، این سریال به خوبی می‌تواند به حوزه سلامت و دغدغه‌های آن در خصوص آشنایی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص بیماری ایدز کمک کند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت همچنین، به نمایش سریال تلویزیونی پریا از شبکه سوم سیما اشاره کرد و گفت: این سریال به بیماری ایدز و عوارض و پیامدهای ابتلا به این بیماری اشاره کرده و خوشبختانه بسیاری از صحبت‌هایی که در خصوص بیماری ایدز و ویروس HIV نمی‌توانستیم بزنیم در این سریال از زبان بازیگرانش زده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز