با اقدام مناسب شهرداری منطقه ۱۱ تهران؛

چنارکهن سال مولوی ماندگار شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۰۸:۵۴:۳۰
کد خبر: ۴۴۶۸۶۵
چنارکهن سال مولوی ماندگار شد
یک اصله درخت چنار کهن سال که از دو سال قبل، مشکلاتی برای احداث و تجهیز ایستگاه بی آر تی "مولوی" در خیابان ولی عصر (عج) به وجود آورده بود؛ با اقدام مناسب شهرداری منطقه 11تهران حفظ شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  سجاد زارع صفت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران با اشاره به مشکلاتی که بر سر احداث ایستگاه مذکور وجود داشت، گفت: در واقع مشکل از آنجا شروع می‌شود که این درخت قدیمی به صورت مورب و در بالای محل توقف اتوبوس­‌ها رشد کرده بود، به گونه‌ای که تنها راه برای ساخت سایه­ ‌بان ایستگاه قطع این درخت عنوان می‌شد.
زارع صفت افزود:  چندی پیش معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه دست به کار شد و طرحی ارائه کرد که درخت مذکور از قسمت میانی سایه ­بان ایستگاه عبور کند تا با ساخت آن، هم مسافران ایستگاه به آسایش نسبی برسند و هم این درخت قدیمی و ارزشمند همچنان به هم نشینی خود با تقاطع "مولوی" ادامه دهد.

به گفته وی، امروز که بیش از 90 سال از کاشت اولین درختان چنار در خیابان ولی عصر (عج) تهران می ‌گذرد. گذر از ایستگاه بی آر تی "مولوی" و تماشای وضعیت جدید این درخت منظره جالبی برای عابران پیاده به وجود آورده است. منظره­ای که در آن هم توسعه حمل و نقل عمومی رعایت شده و هم به محیط زیست به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی شهرسازی توجه مناسبی انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز