وزیر بهداشت:

تا سال آینده هر ۳ هزار نفر از یک مراقب سلامت برخوردار خواهند شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۸ - ۰۹:۵۹:۳۴
کد خبر: ۴۴۷۴۱۹
تا سال آینده هر ۳ هزار نفر از یک مراقب سلامت برخوردار خواهند شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت یازدهم با افزایش 50 درصدی خدمات خود در مقایسه با دولت‌های قبلی بیشترین خدمات را در حوزه سلامت داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی، در نشست با استاندار، مجمع نمایندگان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان گفت: امروزه بین 20 کشور منطقه رتبه هشتم را در بحث سلامت داریم.

وی ادامه داد: این حق مردم بوده و باید خیلی بیشتر از این‌ها باشد زیرا کار در حوزه سلامت در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه همیشه عده‌ای وجود دارند که به دنبال بحث‌های حاشیه‌ای هستند، ادامه داد: نمایندگان و مدیران استان کرمان در این بحث‌ها وارد نمی‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مگر می شود یک کار مشکلی نداشته باشد و طرحی در کشور وجود ندارد که اشکال در آن نباشد.

به گفته وی،  در سه ماه گذشته یکسری فضا سازی علیه حوزه سلامت صورت گرفته است.

هاشمی با اشاره به مشکلات حوزه بیمه خاطر نشان کرد: کسی که کار می‌کند، خودش هم باید مادر خرج باشد و این گرفتاری سال‌هاست که در کشور ما وجود دارد.

وی افزود: هر وقت خواستیم کاری را شروع کنیم، گفتند نزدیک انتخابات است و می‌خواهند رای بگیرند.

وزیر بهداشت گفت:  یک اشتباه در بودجه صورت گرفت و آن این بود که بدهی بیمه‌ها دیده نشد؛ از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم، به این موضوع در صحن مجلس رای داده شود.

هاشمی ادامه داد: در خصوص بیمه نباید تصمیم سیاسی بگیریم بلکه باید الهی تصمیم گیری کنیم، اگر در بحث یارانه خدایی تصمیم گرفته بودیم امروز این بدبختی را در بحث اشتغال نداشتیم.

به گفته وزیر بهداشت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 96 به ما کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث هزینه‌های درمانی، حتی یک ریال هم پرداخت نمی‌شود در حالی که تعداد بیماران افغان در کشور نسبتا زیاد است به گونه‌ای که 30 درصد بیمارانی که در شهرستان سراوان بستری می‌شوند افغان هستند و هیچ برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار کرد: بایستی برای این موضوع فکری شود و این هزینه‌ها در بودجه 96 دیده شود و ما در همین راستا در حال آماده سازی یک لایحه برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی هستیم.

وزیر بهداشتخاطر نشان کرد: در حال حاضر در تامین پزشک متخصص در رشته‌هایی همچون ارتوپدی، جراحی چشم و قلب دچار مشکل هستیم.

وی گفت: بهتر است نمایندگان استان به اتفاق استاندار جلساتی را در خصوص مشکلات استان کرمان ترتیب دهند.

وی با بیان اینکه فقط نیمی از پرسنل وزارت بهداشت دارای ردیف حقوقی هستند افزود: حقوق بقیه پرسنل را خود دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید پرداخت کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اگر مشکل استان در جهت تامین نیروی انسانی حل شود، ما هم همه پایگاه های استان را می‌سازیم.

وی گفت: سعی می‌کنیم تا پایان این دولت 70 درصد آمبولانس‌ها را جایگزین کنیم و اگر شهرستان شهربابک با مشکل کمبود آمبولانس مواجه است، درخواست می‌کنم همین امشب یک آمبولانس به شهر بابک داده شود.

وی گفت: در حال حاضر تعداد یک‌هزار دستگاه آمبولانس خریداری شده که تا فروردین ماه جاری به کشور وارد می‌شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: به روستاهایی که دارای پنج یا هشت خانوار هستند نمی‌توانیم پزشک عمومی بدهیم و فقط می‌توانیم هفته‌ای یک تا 2 روز پزشک عمومی اعزام کنیم.

وی بیان کرد: طبق قانون به ازای هر یکهزار و 500 نفر می توان یک خانه بهداشت راه اندازی کرد.

وی درباره کمبود پزشک عمومی در استان کرمان تصریح کرد: سعی می‌کنیم این کمبود را تامین کنیم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص کمبود پزشک متخصص در کرمان گفت: هماهنگ می‌‌کنیم اگر فارغ التحصیل‌های کرمان می‌توانند در کرمان فعالیت کنند، بدون آزمون شروع به کار کنند.

وی تصریح کرد: در مناطقی که سه پزشک وجود دارد، سعی شود درمانگاه‌ها فعال شوند و از توان پزشک‌ها در بعد از ظهرها استفاده شود.

وی گفت: مجوز راه اندازی رادیولوژی شهرستان قلعه گنج داده خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان بویژه جیرفت باید کار اساسی صورت گیرد و حتما در فاریاب یک مرکز درمانی با 2 هزار متر مربع زیربنا ساخته شود.

وی در خصوص آمبولانس هوایی گفت: به فاصله 150 کیلومتر در هر کجای کرمان که استاندار محترم بتوانند با کمک ارتش و دستگاه‌های دیگر بالگرد بگیرند، ما هزینه آن را به طور کامل پرداخت می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: انشالله طی سه ماه آینده از بقیه شهرستان‌های استان کرمان بازدید خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه برای بررسی طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی بم، کرمان و جیرفت وارد این استان شد.

وی امروز (پنجشنبه) به شهرستان‌های بردسیر، سیرجان، ارزوئیه، بافت، رابر و در ادامه به جیرفت در جنوب استان کرمان سفر می‌کند.

نظر شما
نظرات
علی
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
اقا اگه کمبوددارید بگذارید برن دانشگاه متخصص بشوند یاازخارج پزشک بیارید واین صف های طولانی را حذف کنید
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز