مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت آدامس بدون قند؛

کاهش پوسیدگی دندان‌ها با جویدن آدامس‌های بدون قند

۱۳۹۵/۰۵/۲۸ - ۱۰:۳۱:۳۲
کد خبر: ۴۴۷۴۴۸
کاهش پوسیدگی دندان‌ها با جویدن آدامس‌های بدون قند
رییس انجمن دندانپزشکی ایران گفت: استفاده از آدامس‌های بدون قند زمینه پوسیدگی در دندان‌ها را کاهش می‌دهد و آدامس بایودنت با هیچگونه مواد قندی ترکیب نشده است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، علی تاجرنیا، در مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ماسترفوده که روز گذشته برگزار شد، گفت: انجمن دندانپزشکی ایران حمایت کننده هیچ برند و محصولی نیست؛ ما یک نهاد علمی هستیم و باید این جایگاه را حفظ کنیم بنابراین این انجمن از هیچ محصولی، چه داخلی یا خارجی حمایت نمی‌کند.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با ااشاره به همکاری انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ماستر فوده (بایودنت) برای حضور در مناطق محروم گفت: قرار بر این است، این شرکت امکاناتی را در اختیار دندانپزشکان قرار دهد تا دندانپزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار حضور پیدا کنند و سلامت دهان و دندان را بررسی و به ارتقاء بهداشت دهان و دندان در کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: 200 دندانپزشک اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم از نیمه دوم سال، این طرح آغاز شود. البته باید  در نظر داشته باشیم، در این طرح اقدامات بهداشت و آموزش انجام خواهد شد و در صورت نیاز به اقدامات درمانی هم پرداخت خواهد شد، زیرا درمان یک اقدام بسیار پر هزینه است

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران درباره خواص آدامس اظهار کرد: جویدن آدامس با حرکت مکانیکی که ایجاد می‌کند باعث تمیز شدن دندان‌ها می‌شود و اگر افراد از انواع آدامس بدون قند استفاده کنند PH دهان کاهش و احتمال پوسیدگی دندان در این افراد کمتر خواهد بود.

به گفته وی، استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه ( فلوراید) موجب سلامت دهان و دندان می‌شود و این در حالی است که باید عنوان کنم که استفاده از هیچ گونه آدامسی، موجب بهداشت دهان و  دندان نمی‌شود.

به گفته تاجرنیا، پیشنهاد ما به شرکت‌های داخلی تولید کننده آدامس این است که علاوه بر تولید آدامس بدون قند محصولاتی تولید کنند که دارای افزودنی‌های مجاز مانند فلوراید و عناصر مصرفی مثبت باشد.

تاجرنیا در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده از آدامس‌های بدون قند زمینه پوسیدگی در دندان‌ها را کاهش می‌دهد و آدامس بایودنت با هیچ‌گونه مواد قندی  ترکیب نشده است.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران افزود: شرکت ماستر فوده محصول آدامس "بایودنت" در حدود یک سال پیش به این انجمن معرفی شد و ما، با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات دندانپزشکی، این محصول را به لحاظ کیفیت بر سلامت دندان مورد بررسی قرار دادیم و بالاخره بعد از بررسی‌ها، مشخص شد محصولی با کیفیتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز