عیسی فرهادی در نشست روسای کمیسیون‌های گفت:

توجه به بنیان خانواده از مهمترین مسائل فرهنگی است

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۲:۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۴۸۱۰۶
توجه به بنیان خانواده از مهمترین مسائل فرهنگی است
فرماندار تهران با اشاره به لزوم توجه به بنیان‌های خانواده به عنوان مهمترین مسئله فرهنگی گفت: باید با تقویت بنیان خانواده در راستای حل معضلات فرهنگی گام برداریم.
به گزارش خبر گزاری برنا در تهران, عیسی فرهادی در نشست روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران ضمن گلایه از تأخیر سه ساله برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: مظلومیت کار فرهنگی در تمام بخش‌های کشور دیده می‌شود. متاسفانه هیچ رقبتی برای انجام کار فرهنگی در بسیاری از اقشار از جمله مسئولین وجود ندارد.

وی افزود: در دوره فعلی مجلس و دوره قبل، کمیسیون فرهنگی آخرین کمیسیونی بود که نمایندگان نسبت به حضور در آن ابراز تمایل کردند. اگر معتقد به این هستیم که مبنای توسعه کشور انجام کار فرهنگی است چرا باید این گونه عمل کنیم. این در حالیست که در کشوری قرار گرفته‌ایم که اولین قانون حقوق بشر در آن نوشته شده و سبقه تاریخی طولانی‌ دارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عمده وضعیت فرهنگی دنیا دور کردن انسان‌ها از معنویت و ارزش‌ها است که تربیت انسان‌ها را دشوار کرده است

. متاسفانه در بخش‌های فرهنگی کمتر کار کردیم و از طرف دیگر نیز استکبار از همین حوزه و از ابتدای انقلاب به دنبال وارد کردن ضربه به نظام و انقلاب بوده است. لذا کار در این حوزه سخت است و نیازمند تلاش و کوشش بسیار است. البته این سختی نباید به گونه‌ای عنوان شود که موجب بی رقبتی افراد در انجام کارهای فرهنگی باشد. باید به این نکته توجه کرد که انقلاب ما انقلاب انتشار فرهنگ و ارزش‌ها بوده است.

فرهادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحولاتی که با دخالت‌های استکبار جهانی در منطقه علیه کشور ایران صورت می‌گیرد، گفت: تا زمانیکه فرهنگ غنی در کشور وجود داشته باشد هیچ اقدام و دسیسه‌ای در حوزه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی راه به جایی نمی‌برد، لذا دشمن در تلاش است ابتدا کشور را از فرهنگ تهی کند و در این راستا همه حوزه‌ها را در فرهنگ نشانه رفته و با ابزارهای مختلف به دنبال تحقق این کار است.

رخنه معضلات اجتماعی و فرهنگی در همه حوزه‌ها

وی خطاب به نمایندگان شوراهای شهرهای استان تهران تاکید کرد: همه عضو یک شورا و یک شهر هستیم، در بحث‌های فرهنگی، تهران با تمام شهرهای اطراف خود یک پیوند جدانشدنی دارد و هر چه در این کلانشهر انجام شود به عنوان الگو در کل کشور قرار می‌گیرد.

فرماندار تهران با اشاره به معضلات اجتماعی که امروز گریبان شهر تهران را گرفته است گفت: متاسفانه امروز معضلات اجتماعی و فرهنگی در همه حوزه‌ها رخنه کرده است و این در حالیست که دشمن نیز برای تهی کردن کشور از فرهنگ از هیچ اقدامی فروگذار نیست. البته یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی وجود بیش از هفت میلیون تحصیل کرده دانشگاهی است که با بهره گیری مناسب از آنها می‌توان قدمهای موثری در حوزه فرهنگی برداشت.

 

نظر شما