بیشترین آمار ابتلاء به ناتوانی جنسی درافراد دیابتی‌ است

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۳:۳۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۸۱۶۱
بیشترین آمار ابتلاء به ناتوانی جنسی درافراد دیابتی‌ است
بیشترین آمار ابتلا به ناتوانی جنسی در دیابتی‌ها، مبتلایان به مشکلات قلبی-عروقی و نارسایی کلیوی است و درصد کمی از آن می‌تواند مربوط به استرس و اضطراب روحی ناشی از بیماری یا مصرف داروهای مربوط به آن باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نصیر عابدینی گفت: ناتوانی جنسی، منجر به کناره گیری از برقراری روابط و مقاربت زناشویی و در نتیجه نارضایتی شریک زندگی می‌شود و می‌تواند یکی از علل عمده طلاق و حتی خیانت همسران به یکدیگر باشد.

عابدینی، اختلالات جنسی مردان را شامل زود-انزالی، دیر-انزالی، اختلال نعوظ و نقص در تحریک دانست و ادامه داد: غالب این افراد از نظر تمایلات و خیال‌پردازی‌های جنسی در برابر محرک‌های بیرونی تحریک پذیرند اما از نظر جسمی چون دیابت، سیستم خون‌رسانی به ناحیه تناسلی را دچار مشکل کرده است، مقاربت رضایتمندی ندارند.

این روانشناس با بیان اینکه 20 تا 40 درصد افراد سالم در طول زندگی مشترکشان احتمال دارد با درجاتی از اختلالات و ناتوانی جنسی دست و پنجه نرم کنند گفت: بیشترین آمار ابتلا به ناتوانی جنسی در دیابتی‌ها، مبتلایان به مشکلات قلبی-عروقی و نارسایی کلیوی است و درصد کمی از آن می‌تواند مربوط به استرس و اضطراب روحی ناشی از بیماری یا مصرف داروهای مربوط به آن باشد.

به گفته این روانشناس بالینی، افراد دچار ناتوانی جنسی باید بدانند، برای ارتقا کیفیت روابط زناشویی، شرط برقراری رابطه‌ای رضایتمند، مقاربت نیست بلکه از طریق ایجاد حس جنسی که از طریق لمس و نوازش نقاط بدن و تخیلات جنسی صورت می‌گیرد، و هر چند که تخیلات جنسی تظاهر باعث کنش و واکنش جنسی و هیجانی نمی‌شود، اما همسران با همکاری و سازگاری با یکدیگر می‌توانند به درجاتی از رضایتمندی جنسی  و آرامش دست یابند.

این مشکل در خانم‌ها به صورت خشکی ناحیه تناسلی، احساس سوزش، مقاربت دردناک و نرسیدن به ارگاسم بروز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه  ناتوانی جنسی در مردان آثار نامطلوب بیشتری از نظر جنسی و روانی دارد اظهار کرد: شور جنسی در اغلب مردان با رسیدن به نعوظ و تاثیرات مثبت روانی آن به حداکثر می‌رسد و کیفیت زندگی جنس مذکر از این طریق ارتقا پیدا می‌کند و در صورت نداشتن رضایت جنسی، افسردگی، استرس و اضطراب آنان چندین برابر می‌شود اما در زنان، چون نوازش و عشقورزی در روابط زناشویی در اولویت قرار دارد، اگر به ارگاسم هم نرسند، برخلاف مردان، روابط زناشویی برایشان ناخوشایند نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز