ایرج حریرچی در گفت‌وگو با برنا:

انتقال هوایی بیماران بدون عارضه‌ است/ انتقال ۴۲۰۰ مصدوم به بیمارستان‌‌ از طریق آمبولانس‌های هوایی

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۶:۰۵:۱۰
کد خبر: ۴۵۱۶۲۸
انتقال هوایی بیماران بدون عارضه‌ است/ انتقال ۴۲۰۰ مصدوم به بیمارستان‌‌ از طریق آمبولانس‌های هوایی
سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص هزینه‌های آمبولانس‌های هوایی گفت: آمبولانس‌های هوایی، هزینه‌های گزافی را بر دوش وزارت بهداشت گذاشته است، ولی با این وجود برای بیمارانی که از این امکانات استفاده می‌کنند، هیچگونه هزینه‌ای نداشته و برای بیماران کاملا رایگان است.

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، در رابطه با پایگاه‎های اورژانس و کاهش تعداد مرگ ومیر در جاده‌ها گفت: پایگاه‌های اورژانس تا قبل از طرح تحول سلامت  به صورت گسترده‌ای نبوده است، اما بعد از اجرا ی طرح تحول سلامت  21 پایگاه اورژانس راه اندازی شده است و نسبت به چند سال گذشته، آمار تصادفات در جاده‌های اصلی کاهش داشته است  و با افزایش سیستم‌های آمبولانس و اورژانس‌های زمینی و با اقدامات پیشگیرانه از طریق پلیس راهنمایی رانندگی، تعداد کثیری از تصادفات مرگبار به میزان  قابل توجهی کاهش داشته است.

حریرچی افزود: امروزه تعداد مرگ و میر به طور چشمگیری درجاده‌های روستایی افزایش پیدا کرده است و با توجه به اینکه 150 هزار راه صعب العبور وجود دارد امکان انتقال بیمار با اورژانس‌های زمینی با سختی‌های زیادی مواجه گردیده است. لذا اقداماتی که در این راستا،صورت گرفته باعث شده که در این مسیرها تصادفات مرگبار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات‌ شاهد اتفاقاتی از جمله درد زایمان هستیم که باید بیمار هرچه سریعتر به درمانگاه و یا بیمارستان انتقال داده شود که اورژانس‌هوایی برای هرچه سریعتر این انتقال کار را امکان‌پذیر کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: 4200 مصدوم و بیمار را طی 2685 پرواز به بیمارستان‌های اصلی انتقال داده‌ایم.

وی افزود: آمبولانس‌های هوایی، آمبولانس‌های ایده‌آلی نیستند و باید یک سری تغییرات در این آمبولانس‌ها ایجاد کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص هزینه‌های آمبولانس‌های هوایی اظهار کرد: این آمبولانس‌ها هزینه‌های گزافی را بر دوش وزارت بهداشت گذاشته است، ولی با این وجود برای بیمارانی که از این امکانات استفاده می‌کنند، هیچگونه هزینه‌ای نداشته و برای بیماران کاملا رایگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز