معاون بهزیستی خراسان جنوبی:

برگزاری همایش ازدواج در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۵:۳۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۲۶۳۸
برگزاری همایش ازدواج در خراسان جنوبی
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول هفته ازدواج مشاوره رایگان در استان انجام می‌شود، گفت: در هفته ازدواج با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان همایش ازدواج در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به  گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، شهرام شیخانی در جلسه برنامه‌ریزی همایش ازدواج در خراسان جنوبی گفت: امروزه آموزش و مشاوره قبل از ازدواج امری ضروری است و آموزش به جوانان کمک می‌کند تا آمادگی‌های لازم برای زندگی مشترک کسب کنند.

وی افزود: آموزش‌های لازم قبل از ازدواج در انتخاب همسر سبب گرفتن تصمیمات درست در زندگی شده و باعث می‌شود تا فرد از مهارت‌های کافی برای زندگی بهره‌مند شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در هفته ازدواج (13 شهریورماه تا 19 شهریورماه) برنامه‌های مختلفی از جمله مشاوره رایگان در حوزه ازدواج و خانواده، برگزاری یک کارگاه آموزشی (آموزش پیش از ازدواج با هدف ارتقای توانمندی جوانان در انتخاب همسر) در هر یک از شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

شیخانی افزود: همچنین با همکاری اداره کل ورزش وجوانان خراسان جنوبی در این هفته همایش ازدواج برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش پیش از ازدواج تلاش دارد تا قبل از اینکه افراد درگیر یک قرارداد مذهبی، بین فردی، اجتماعی، اقتصادی، قانونی شوند با وجوه مختلف با یکدیگر آشنا شوند و این آموزش‌ها در گذشته در خانواده‌ها انجام شده است، اما تغییرات سریع دنیای کنونی و نیازهای جدید سبب شده که بخشی از این آموزش‌ها در نهادهای دیگری غیر از خانواده انجام شود.

معاون امور توسعه پیشگری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: آموزش توسط خانواده منتفی نیست، اما نیاز به آموزش توسط نهادی غیر از نهادهای خارج از خانواده دارد و بهزیستی در این راستا اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با سر فصل‌های مختلف از جمله آشنایی، عشق، معیار انتخاب همسر، نامزدی، دوران عقد، سال اول زندگی مشترک و راهنمایی ازدواج کرده است

 

نظر شما