رسول دینارود خبر داد:

رفع کمبود واکسن هاری طی روزهای آینده

۱۳۹۵/۰۶/۱۶ - ۱۲:۴۵:۵۹
کد خبر: ۴۵۵۱۶۷
رفع کمبود واکسن هاری طی روزهای آینده
رئیس سازمان غذا و دارو از برطرف شدن کمبود واکسن "هاری" در کشور خبر داد و گفت: حدود یک ماه پیش این کمبود وجود داشت اما هفته گذشته واکسن‌های هاری در مراکز مربوطه توزیع شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسول دیناروند درباره کمبود واکسن هاری گفت: واکسن هاری در بازار دارویی کشور وجود ندارد چرا که این واکسن‌ها فقط در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به دستور العمل‌های دقیق برای کنترل "بیماری هاری" در سراسر کشور افزود: هاری، نوعی بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود و هر فردی که مورد حیوان گزیدگی قرار می گیرد، بلافاصله و بدون فوت وقت، باید اصل را بر ابتلای حیوان به هاری بگذارد و به یکی از مراکز بهداشتی که سرم شست و شوی محل گزش و واکسن ضد هاری دارند، مراجعه کنند چراکه بیماری هاری درمان ندارد و همه مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست می دهند.

دیناروند خبر داد: براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالانه حدود 160 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور رخ می دهد که با وجود 800 مرکز پیشگیری در درمان هاری که در تمام شهرهای کشور وجود دارد با مراجعه سریع آسیب دیدگان و دریافت به موقع سرم و واکسن ضد هاری، اکثر افرادی که دچار حیوان گزیدگی شده اند، درمان شده و نجات می یابند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: بیماری هاری توسط همه پستانداران مانند سگ و گربه، گاو، گوسفند، بز، روباه، گرگ، شغال، پلنگ، خرس، میمون و خفاش به انسان قابل انتقال است و بیشترین موارد هاری در مناطق دارای دامداری ها و وحوش، گزارش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز