مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت:

نداشتن آگاهی از مشکلات ژنتیکی دلیل اصلی اکثر معلولیت ها

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۳:۲۸:۰۶
کد خبر: ۴۵۸۰۹۴
نداشتن آگاهی از مشکلات ژنتیکی دلیل اصلی اکثر معلولیت ها
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: 90 درصد معلولیت ها ناشی از نداشتن آگاهی از مشکلات ژنتیکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ داریوش بیات نژاد گفت: برخی فکر می کنند در صورت انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و آگاهی بهزیستی از احتمال بروز اختلالات ژنتیکی مانعی برای ازدواج آنان بوجود می آید درصورتی که اینطور نیست .

وی ادامه داد: نقص واختلالات اسکلتی حرکتی، ذهنی، گفتاری، شنیداری، نازایی،قلبی وعروقی، جنسی، عصبی، بیماری های پوستی، خونی و دیابت ناشی از عوامل ژنتیکی است.

بیات نژاد گفت: امروزه با هدف ترویج فرهنگ مشاوره و ترغیب خانواده ها به مشاوره های ژنتیک برای اهمیت دادن به سلامت نسل ها اجرای طرح های مختلفی دراین زمینه مورد توجه قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: براین اساس برگزاری کارگاه آموزش ژنتیک ویژه پرسشگران به صورت منطقه ای دراستان البرز از مهمترین برنامه ها است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: دراین کارگاه آموزش مشاوره سطح اول به پرسشگران در زمینه دو طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و طرح غربالگری ژنتیک افراد 15 تا 25 سال ارایه شد.

وی ادامه داد: درسال 94 طرح غربالگری ژنتیک انجام شد و اثرات مثبت آن را در پیشگیری از معلولیت ها دیدیم و امروز نیز با اجرای طرح های مشاوره و ژنتیک درصدد آن هستیم تا گام های موثرتری را برداریم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز