احمد حکیمی پور خبر داد:

تئاتر شهر در معرض خطر مترو قرار دارد

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۹:۴۱:۵۳
کد خبر: ۴۵۸۴۱۱
تئاتر شهر در معرض خطر مترو قرار دارد
به گفته حکیمی پور، ساخت این مجتمع در ظاهر عاری از هر گونه ایراد و تخلف است اما موجب ورود به حریم میراثی ماندگار از تاریخ تهران می شرد و همین یک ساختمان موجب ساخت و سازهای بعدی و تخریب نماد میراثی خیابان ولیعصر در محدوده تاتر شهر می شود که تصاویر آن اکنون جزیی از تاریخ تهران است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمد حکیمی پور رییس کمیته میراث شورای شهر تهران گفت: گزارش هایی از سازمان های مردم نهاد مدافع میراث فرهنگی تهران به شورای شهر تهران ارسال شده است که نشان می دهد شرکت راه آن تهران و حومه ( مترو) قصد دارد مجمتع ایستگاهی در ایستگاه تئاتر شهر در خط چهار مترو راه اندازی کند .

او افزود: این مجتمع تجاری اداری قرار است در شش طبقه با ارتفاع بین 26 تا 30 متر احداث شود و پروانه ساختمانی ملک در 29 تیر سال 92 صادر شده و مجوز های لازم از سوی سازمان میراث ، سازمان پارکها و فضای سبز و کمیسیون ماده 7 نیز اخذ شده است است .

به گفته حکیمی پور، ساخت این مجتمع در ظاهر عاری از هر گونه ایراد و تخلف است اما موجب ورود به حریم میراثی ماندگار از تاریخ تهران می شرد و همین یک ساختمان موجب ساخت و سازهای بعدی و تخریب نماد میراثی خیابان ولیعصر در محدوده تاتر شهر می شود که تصاویر آن اکنون جزیی از تاریخ تهران است .

وی افزود : مجمتمع ایستگاهی که قرار است احداث شود در حریم درجه یک تاتر شهر و ساختمان ارباب گیو است که هر دو اثر در فهرست آثار ملی کشور قبل از صدور پروانه ساختمانی ثبت شده است است و این ارتفاع حریم این دو اثر را مخدوش می سازد .

رییس کمیته میراث اضافه می کند : این بنا در جداره خیابان ولیعصر قرار دارد و در سال 90 به پیشنهاد شهرداری تهران و با هزینه کرد مدیریت شهری تهران در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و ساخت این مجتمع باعث تخریب شدن جداره و همچنین یکی از آثار با ارزش دوره مدرن معماری خیابان ولی عصر و شکشته شدن خط آسمان خیابان ولیعصر و بدعت گذاری بد ارتفاع سازی در بافت مرکزی شهر می شود .

وی یادآور شد : در مجوز میراث فرهنگی در سال 88 ذکر شده است ملک بر اساس ضوابط طرح تفصیلی ساخته شود بر اساس کدام طبقه طرح تفصیلی در سال 88 اجازه ساخت ارتفاعی چنین می دهد.

 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز