سعید متصدی اعلام کرد:

ترمیم کامل لایه اوزن تا سال ۲۰۵۰

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۴:۰۴:۴۱
کد خبر: ۴۵۹۱۰۲
ترمیم کامل لایه اوزن تا سال ۲۰۵۰
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آخرین پیش بینی ها حاکی از ترمیم کامل لایه اوزن تا سال 2050 است.

به گزارش گروه خبری خبرگزاری برنا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم گرامیداشت روز جهانی اوزن که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ایران هم راستا با پروتکل مونترال، گفت: بر اساس همین اقدامات موفق به حذف هالون ها و فریون ها تا سال 2010 و مواد دفع آفات نباتی تا سال 2015 شدیم.

متصدی ادامه داد: همچنین موفق شدیم در سال 2015 و نسبت به سال 2000، 10 درصد SFC (افشانه تنفسی) را حذف کنیم که البته پیش بینی می شود تا سال 2017، این میزان به 20 درصد برسد.

وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین هدف گذاری های کنونی در کشور، جلوگیری از ایجاد صنایع مصرف کننده مواد مخرب لایه اوزن است، تصریح کرد: در حال حاضر 1378 صنعت کشور موفق به حذف مواد مخرب لایه اوزن از چرخه مصرفی خود شده اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به همکاری های سازمان متبوع خود با گمرک برای جلوگیری از مواد مخرب لایه اوزن داشت و افزود: مهم ترین اصل این است که آلودگی نباید تولید شود.

متصدی با بیان اینکه پروتکل مونترال یکی از موفق ترین پروتکل های محیط زیستی دنیا است، اعلام کرد: ترمیم 5 میلیون کیلومتر مربع از حفره ایجاد شده در لایه اوزن در سال 2015 نسبت به سال 2000 نشان دهنده همین موفقیت است.

به گفته این مقام مسئول، آخرین پیش بینی ها حاکی از ترمیم کامل لایه اوزن تا سال 2050 است و این امر بیانگر میزان مشارکت، مسئولیت پذیری و اعتقاد به حفظ محیط زیست در جهان است.

 

 

نظر شما