از هیجده خیر، خادم و فعال ازدواج در ایلام تجلیل شد

۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۱۴:۵۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۹۷۹۳
از هیجده خیر، خادم و فعال ازدواج در ایلام تجلیل شد
جشنواره استانی ازدواج و خانواده جوان ویژه تجلیل از خیرین، خادمین و فعالین حوزه ازدواج و با هدف ترویج ازدواج های آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار عصر یکشنبه در محل هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد
به گزارش برنا ایلام ؛در این جشنواره از 14 خیر، خادم و فعال ازدواج و همچنین 4 زوج جوان که سبک زندگی اسان را انتخاب کرده بودند تقدیر شد .

اولین تجلیل از خانم نجیمه فتحی زاده همسر شهید علیداد کرمپور به خاطر تربیت فرزندانی نخبه و صالح صورت رفت . در محور خیرین از آقای ایل مظفری خیر مسکن ساز تجلیل شد . بهرام عقابی به عنوان واسط فعال ازدواج معرفی شد و از بین مشاوران ازدواج و خانواده استان آقای امید علی باپیری به عنوان مشاور فعال برگزیده شد . در بخش نویسنده کتاب برتر از صید محمد درخشنده مؤلف کتاب آداب ازدواج اقوام ایرانی تجلیل شد و سلیم جهانفر نیز لوح تقدیر برنامه ساز فعال سیما در حوزه ازدواج را دریافت کرد .

پرستو اکبری و ناهید جوهری به عنوان برنامه سازان برتر رادیو در حوزه ازدواج و خانواه شناخته شدند و از ازاده خرم هم به عنوان خبرنگار فعال تجلیل شد .

رحمت رمضانی مدیر مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده سینا به عنوان مرکز مشاوره فعال مورد تقدیر قرار گرفت و از حیدر نوروزی رئیس بانک ملی شعبه آبدانان بخاطر پرداخت بیشترین تعداد وام ازدواج تجلیل شد .

در محور صندوق اعتباری قرض الحسنه فعال در پرداخت تسهیلات ازدواج از جعفر شرفخانی مدیر صندوق کارآفرینی امید تقدیر شد و دانشگاه علوم پزشکی ایلام به ریاست دکتر علی دلپیشه عنوان دستگاه فعال در زمینه آموزش ازدواج جوانان را به خود اختصاص داد.

از دکتر علی شیروی رئیس صداوسیمای مرکز ایلام هم به عنوان دستگاه الگوساز فعال در زمینه ازدواج تقدیر شد .

محمد رضا تردست معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان دیروز در باره جشنواره ازدواج و خانواده جوان به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ آسان، بهنگام و پایدار در زمینه ازدواج ایرانی، اسلامی و قدردانی و تجلیل از خادمان و فعالان عرصه ازدواج و پررنگ کردن ارزش های اجتماعی نظیر خدمات رسانی، هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان است.

وی افزود: در این جشنواره از خادمین تامین کننده مسکن یا جهیزیه برای زوج های نیازمند، نویسندگان و خبرنگاران برتر در زمینه ازدواج، مشاورین برتر، برنامه های رادیو و تلویزیون و دستگاه ها یا موسسه های غیر دولتی فعال در این حوزه و دستگاه های آموزشی در زمینه ازدواج قدر دانی می شود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: ملاک ارزیابی و انتخاب دستگاه های اجرای با توجه به رسالت ذاتی دستگاه استعلام و برترین ها توسط آن دستگاه معرفی شدند.

تردست یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های این جشنواره معرفی الگوهای برتر حوزه ازدواج جوانان با عنوان ازدواج و خانواده جوان در 2 سطح استانی و ملی است.

وی گفت: در این جشنواره از 15 فعال این عرصه و برگزیدگان حوزه ازدواج و خانواده همچنین ازنفرات برتر مرحله استانی جشنواره که در بخش های خیرین ازدواج، واسط ازدواج، فعالان رسانه ای شامل خبرنگار- برنامه ساز سیما و برنامه ساز رادیو، دستگاه های اجرایی فعال در حوزه ازدواج، زوج های قرآنی، کارگر، دانشجو و زوج با توانایی خاص تجلیل به عمل می آید.

تردست تاکید کرد: برگزاری چنین برنامه هایی موجب فرهنگ سازی با رویکرد تبیین اهمیت ازدواج به موقع، آگاهانه، آسان و پایدارو تحکیم خانواده، ایجاد بستری مناسب جهت شناسایی و معرفی آثار فرهنگی، هنری داخلی با موضوع ازدواج و خانواده همچنین الگوسازی با رویکرد ارزش های ایرانی – اسلامی و ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه بهره گیری مطلوب از ظرفیت های دولتی و غیردولتی می شود.

استان ایلام جوانترین استان کشور است که تعدا 100 نفر جوان مجرد در سنین 19 تا 35 سال دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز