وزیر آموزش و پرورش در آئین بهره برداری از آموزشگاه ۱۵ خرداد رباط کریم

بزرگترین سرمایه انسانی در اختیار آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۳:۴۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۲۴۳
بزرگترین سرمایه انسانی در اختیار آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین سرمایه انسانی در اختیار آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در آئین بهره برداری از افتتاح آموزشگاه ابتدایی 15 خرداد شهرک خانۀ شهرستان رباط کریم، که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت:  امروز آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، با بیش از 13 و نیم میلیون دانش آموز در سراسر کشور، بزرگترین سرمایۀ نیروی انسانی را در اختیار دارد.

 

وی با اشاره به این که زیر ساخت منابع انسانی هر کشوری در مدارس شکل می گیرد و مدرسه مهم ترین نهاد در هر کشور است، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، هر نوع هزینه ای در آموزش و پرورش سرمایه گذاری محسوب می شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ، با اشاره به این که  با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید مدارس در دورترین نقاط کشور هم پذیرای دانش آموزان است، اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس، همکاران صادق و تلاشگر وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، بیش از 7 و نیم ماه از زمان خود را به برنامه ریزی و نیازسنجی اختصاص داده اند.

 

وی بیش از یک سوم از فضاهای آموزشی کشور را، فضایی غیر استاندارد برشمرده و در همین راستا، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه های مدون در راستای استانداردسازی مدارس اهتمام ورزیم.

 

فانی در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت توجه به توسعۀ مشارکت های مردمی را از مهم ترین رویکردهای آموزش و پرورش در همه اعصار دانسته و تأکید کرد: آموزش و پرورش کوشیده است تا کمک همه نهادهای دولتی را به سمت خود هدایت کرده و به کار گیرد.

 

وی بنیاد برکت را از جملۀ مهم ترین نهادها در امر مدرسه سازی برشمرده و در ادامه ضمن تقدیر از اندیشه های حکیمانۀ مقام عظمای ولایت در امر مدرسه سازی، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این حرکت بسیار خوب که با تأکید مقام معظم رهبری صورت گرفته است، گام های بلند تر و وسیع تری را بردارد و ما بتوانیم با فضایی با طراوت و با نشاط به تعلیم و تربیت دانش آموزان کشور بپردازیم

 

نظر شما