فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی؛

۳ قطعه تاریخی دوره سامانیان کشف شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۳:۳۹:۴۶
کد خبر: ۴۶۱۶۱۱
۳ قطعه تاریخی دوره سامانیان کشف شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت : یک عدد پارچ سفالی، یک ظرف سفالی لعاب‌دار(ریاون)، یک عدد بشقاب سفالی و پیه‌سوز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سرهنگ وحید رضا باقرزاده افزود : بر اساس دریافت گزارشی مبنی بر خرید، فروش و نگهداری اشیاء تاریخی، موضوع در دستور کار قرار گرفت و فرد متهم توسط نیروهای یگان حفاظت شهر گرمه با هماهنگی نیروی انتظامی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان مربوطه مشخص شد این اشیاء متعلق به هزاره دوم پیش از میلاد و دوره سامانیان است.

باقرزاده گفت: اقلام کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال و پس از بررسی و نتیجه نهایی به مجموعه فرهنگی تاریخی موزه خراسان شمالی واگذار خواهد شد.

فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از شهروندان خواست تا به‌محض مشاهده موارد مشکوک در حوزه حفاری و تخریب آثار تاریخی، مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و یا اداره شهرستان‌ها اعلام تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی انجام و اشیاء عتیقه به میراث فرهنگی برگردانده شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز