محمد فرهادی خبر داد:

خرید ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۹:۴۲:۰۶
کد خبر: ۴۶۲۰۴۹
خرید ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم طی سه سال گذشته با هدف حمایت از محصولات ساخت ایران، بیش از 160 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل خریداری کرده است.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: یکی از مسائل اساسی در اقتصاد دانش بنیان ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش بنیان است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره معتقد به ممنوعیت واردات محصولاتی که توان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: تحقق اقتصاد دانش بنیان، به عنوان مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های اصلی دولت است که یک طبیعت فرابخشی دارد که محور تعاملات وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گفته فرهادی با همکاری و تعامل بسیار نزدیک و تقسیم کار مناسب، امروز کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان توانسته است صلاحیت بیش از 2 هزار و 600 شرکت دانش بنیان را احراز کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تابعه وزارت عتف در این مورد همکاری نزدیکی با معاونت علمی و فناوری داشته‌‍اند و معاونت علمی هم بر اساس تقسیم کار یاد شده با حفظ چابکی خود بدون ورود به بحث های ساختاری و مدیریتی حدود 48 میلیارد تومان از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکت‌های مستقر در آنها حمایت کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: وزارت علوم به صورت جدی در خرید محصولات ایرانی ورود کرده و به صورت فعال در این رابطه اقدام کرده است که  طی سه تفاهم نامه در سه سال اخیر با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری برای اولین بار باعث خرید بیش از 160 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل توسط مراکز تابعه وزارت عتف شده است که این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی کشور باشد.

نظر شما