شماری از پزشکان توصیه کرده‌اند؛

نوتلا عملکرد مغز را مختل می‌کند

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۴:۵۱:۴۶
کد خبر: ۴۶۲۸۴۹
نوتلا عملکرد مغز را مختل می‌کند
نوتلا یک شکلات فندقی است که یک شرکت ایتالیایی سازنده اصلی آن در سراسر جهان است و خرید و فروش آن در خیلی از کشورها از جمله در ایران رو به افزایش است.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا»  مدت هاست که فاقد ارزش غذایی بودن شکلات نوتلا ثابت شده اما اکنون گفتگو بر سر میزان آسیب هایی است که این شکلات به بدن انسان وارد می‌سازد. مصرف آن فورا متوقف شود.

این شکلات معروفی که به صورت انبوه در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر تولید می‌شود از مواد اولیه‌ای استفاده می‌کند که یا به صورت شیمیایی تولید می‌شوند یا به شدت تراریخته‌اند به گونه‌ای که فقط طعم موادی همچون وانیل، شیر و فندق را دارند و تبلیغات نادرست این شرکت، مصرف کننده را گمراه می‌کند.

از شرکت فررو (Ferrero)، تولید کننده شکلات نوتلا در آمریکا به علت تبلیغات گمراه کننده، شکایت شده است زیرا در تبلیغات نوتلا، این شکلات را مغذی و برای سلامت انسان، مفید معرفی می‌کنند که اساسا نادرست و به همین علت این شرکت فقط در یک مورد شکایت در آمریکا سه میلیون دلار جریمه شده است.

در تولید نوتلا از" سوی لستین (Soy Lecithin) " استفاده می شود که با دستکاری ژنتیکی به دست می‌آید و به علت میزان فراوان تراریختگی، هضم آن بسیار دشوار می‌شود و میزان هورمون‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شماری از پزشکان توصیه کرده‌اند زنان باردار، نوزادان و مبتلایان به سرطان سینه، از مصرف این ماده به شدت پرهیز کنند.

 همچنین وانیلین (Vanillin) در تولید نوتلا استفاده می‌شود که وانیل نیست زیرا دانه‌های وانیل که در ماداگاسکار کشت می‌شود، بسیار گران قیمت است.

وانیلین، ماده شیمیایی ارزانی است که در کارخانه‌ها تولید می‌شود و فقط طعم و بوی وانیل را داراست.

شماری از کارشناسان می گویند: وانیلین دارای ام اس جی (MSG) است که به سم بطئی مشهور است. وانیلین هیچ ارزش غذایی ندارد و می‌تواند همچون مواد مخدر، کارکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر ایجاد سر درد، واکنش‌های آلرژی را در تعدادی از افراد، بر می انگیزد.

روغن مصرف شده در تولید نوتلا، روغن پالم است که به افزایش میزان کلسترول منجر می‌شود که  بیماری‌های قلبی از جمله عوارض آن است.

 روغن پالم همچنین در افزایش سموم در کلیه، کبد و ریه موثر است. شکلات نوتلا همچنین میزان کالری را افزایش می‌دهد به گونه‌ای که دو قاشق از این شکلات، 200 کالری، 11 گرم چربی و 21 گرم قند دارد که نصف میزان مواد ضد سلامت موجود در یک قوطی نوشابه است. 

نظر شما