روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور خبرداد:

سامانه بارشی دیگری در راه است

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۸:۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۲۹۲
سامانه بارشی دیگری در راه است
سامانه بارشی دیگری بعد از ظهر جمعه 95/7/9 از شمال غرب وارد کشور می شود و روز شنبه گستره آن دامنه های جنوبی البرز را فرا می گیرد.
به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا»،  احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه 95/7/7 با نفوذ جریان های شمالی و همراهی آن با جریان های ناپایدار تراز میانی جو، ضمن کاهش 3 تا 6 درجه ای دما در شهرهای شمالی آذربایجان ها، اردبیل و سپس سواحل دریای خزر، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
وی با اشاره به تداوم ابرناکی و بارش باران در روز پنج شنبه در استان های ساحلی دریای خزر، افزود: طی این روز در برخی مناطق شمال شرق افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود و شدت بارش در مازندران، گلستان، شرق گیلان و خراسان شمالی می باشد.
وظیفه از اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه دریای خزر را مواج پیش بینی نمود و خاطر نشان کرد: روز پنج شنبه در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز نیز وزش باد شدید پیش بینی می شود که می تواند سبب تولید گرد وخاک محلی شود.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خصوص سامانه بارشی دیگری که بعد از ظهر جمعه 95/7/9 وارد کشور می شود گفت: با ورود این سامانه بارشی از شمال غرب کشور، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شروع می شود و بتدریج بارش باران درسواحل غربی دریای خزر تشدید شده و روز شنبه نیز گستره ناپایداری ها دامنه های جنوبی البرز را فرا می گیرد.
وظیفه در خاتمه، روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس را مواج و در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد و گردوخاک پیش بینی نمود.

 

نظر شما