پنج بستنی برتر دنیا را بشناسید

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۴:۴۲:۱۹
کد خبر: ۴۶۳۹۲۹
پنج بستنی برتر دنیا را بشناسید
بر اساس نظر سنجی های انجام شده میان مردم نقاط مختلف دنیا، قاره آمریکا خوشمزه ترین بستنی های جهان را تولید می‌کند. در این نظر سنجی خوشمزه ترین بستنی دنیا متعلق به ایالت کالیفرنیا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از نشنال جئوگرافیک، نظر سنجی میان گردشگران و مردم مناطق مختلف دنیا درباره خوشمزه ترین بستنی انجام شده است. در این نظر سنجی پنج بستنی برتر دنیا در قاره آمریکا قرار دارند.

1. بستنی فروشی « کاپوگیرو گلاتو» واقع در فیلادلفیا رتبه نخست خوشمزه ترین بستنی جهان رابه خود اختصاص داده است. محتویات این بستنی: شیرتاره گاو علف خوار، گلاتوز صنعتی و «صوربتو» مخصوص «کاپوگیرو گلاتو» است. بسیاری از افراد معتقدند طعم این بستنی را تا کنون در هیچ کجای دنیا تجربه نکرده‌اند.

این مغازه، بستنی را در طمع های مختلفی مانند: وانیل بوربان ماداگاسکار (( نوعی خاص از وانیل که در ماداگاسکار تولید می‌شود))، ملوگرانو (( بستنی با انار و پوست میوه انار که طعمی گس دارد))، بادام زمینی، دارچین، شیر تایلندی به همراه نیشکرو بستنی با طعم کدو تنبل.

images

بستنی فروشی « کاپوگیرو گلاتو» دارای 4شعبه در «فیلادلفیا» است.

2. دومین بستنی خوشمزه دنیا «دروز فروزن کاستارد» واقع در ایالت سنت لوییس است. این بستنی از خامه تازه، تخم‌مرغ و شکر است. مشتریان این بستی ظاهر، شکل و طعم آن‌را در تعبیری جالب مانند یک پسر عموی مهربان می‌دانند. این بستنی فروشی از سال 1931 فعالیت خود را آغاز کرده است.

ted drews

3. سومین بستنی خوشمزه جهان « بستنی بمبئی» نام دارد. این بستنی فروشی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این بستنی فروشی هندی در محله اسپانیایی زبان ها قرار دارد. بهترین طعم بستنی این مغازه به بستنی ویژه آن اختصاص دارد که مواد تشکیل دهنده آن : هل، چای چینی، زعفران، رز و زنجبیل است که همچین طعمی را فقط در خوراکی های هندی می‌توانید پیدا کنید. این مواد به همراه شیر یخ زده یا دوغ سرو می‌شود.

images2222

4. چهارمین بستنی مطرح دنیا «دیوان هاس» نام دارد که در کشور جامائیکا واقع شده است. این بستنی در قرن نوزدهم به وسیله نخستین ثروتمند سیاه پوست تاسیس شده است. ساختمان « دیوان هاس» یک شاهکار از معماری پیروزی کارائیب است . همچنین این بستنی معروف ترین بستنی جزیره جامائیکا است. «دیوان هاس» بستنی را در 27 طعم مختلف به مشتریان خود عرضه می‌کند. طعم هایی که برپایه میوه هایی مانند: توت سنتی جامائیکا، پسته (( پسته های عجیبی که در جامائیکا کشت می‌شوند و به شکل انبه هستند))، نارگیل و ساپادیل(( میوه ای به شکل هندوانه در جامائیکا است)) هستند.

tumblr_n8v6kftTkS1rwy6s8o1_500

5. پنجمین بستنی فروشی مطرح و خوشمزه جهان «هلادوس اسکاناپیچو» نام دارد که شهر «بوینس آیرس» قرار دارد. این بستنی فروشی در سال 1938 همزمان با مهاجرت ایتالیایی ها به کشور آرژانتین، به وسیله «آندره و ژوزفین اسکاناپیچو» در شهر « بوینس آیرس» افتتاح شد.

صثبسیسزسیبس

این مغازه، بستنی خود را با همان روشی که 70سال پیش تولید می‌کرده است، تولید می‌کند و تغییری در روش تولید خود به وجود نیاورده و عده‌ای معتقدند راز خوشمزه بودن این بستنی، مکانیزه نشدن فرآیند تولید آن است. منوی این بستنی فروشی شامل 50نوع بستنی مختلف است. مواد تشکیل دهنده این بستنی ها شامل شکلات، وانیل، هلو، دارچین، لیمو و یک کوکتل مخصوص است که مواد تشکیل دهنده این کوکتل از اسرار این بستنی فروشی محسوب می‌شود.

منبع: نشنال جئوگرافیک

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز