«علی سعید مسقطی» خبرداد:

اس.پی.اف ۳۰ مناسب ایرانیان است/ محصولات تولید داخل مطابق با سبک زندگی ایرانیان طراحی شده است

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۱۹۰
اس.پی.اف ۳۰ مناسب ایرانیان است/ محصولات تولید داخل مطابق با سبک زندگی ایرانیان طراحی شده است
محصولات آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم با پوست انسان در تماس هستند که افراد به ویژه بانوان بیش از دیگران از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.استفاده از برندهای خارجی با توجه به شناخت نداشتن از وضعیت آب و هوایی ایران به وسیله این کشور ها، می‌تواند نتیجه مطلوبی را برای مردم به همراه نداشته باشد.

شرکت «دکتر عبیدی» در سال 1325 فعالیت خود را به عنوان اولین واحد تولید دارو در کشور با تولید قرص‍‌های دارویی آغاز کرده و بعد از مدتی شروع به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کرد. بنیان‌گذار این شرکت، "غلامعلی عبیدی" است که در خرداد سال 1299 در رشته داروسازی فارغ التحصیل شدند. اولین پروانه دارویی توسط وزارت بهداری به «دکتر عبیدی» اعطا شد و در دوران فعالیتش خدمات ارزنده و شایانی را انجام دادند. او در سال 1383 در اوج افتخار ملی و با "عنوان پدر صنعت داروسازی ایران" چشم از جهان فرو بست.

در حال حاضر  در این کارخانه  محصولاتی نظیر انواع شامپو با نام‌های ناتل و مولتی ویتا، نرم کننده موی سر، مایع ظرف‌شویی، مایع دستشویی، مایع ضد عفونی کننده‌های افروز و دی سی ایکس، کرم‌های دست و صورت، ضد آفتاب ناتل، کرم پای بچه، ژل موی سر و خمیر دندان تولید می‌شود.

چندی پیش شرکت بهداشتی «دکتر عبیدی» اولین دپارتمان تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک در خاورمیانه را با بالاترین استانداردهای بین المللی راه اندازی کرده است. این شرکت با بهره‌گیری از نوآوری برتر و بهترین مواد اولیه، خانواده محصولات بهداشتی و آرایشی میراکل را تولید و عرضه می‌کند.

ایران دومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است؛ این آماری است که معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرده و گفته است: بدتر از آن اینکه حداقل سن مصرف این مواد به 13 تا 14 رسیده است و این خطری بالقوه، برای سلامت جامعه است.

«علی سعید مسقطی» معاون تولید شرکت بهداشتی «دکتر عبیدی» در باره این موضوع به خبرنگار  سلامت خبرگزاری برنا گفت: در ایران توصیه می‌شود مردم از کرم‌های ضد آفتاب دارای SPF30 استفاده کنند. SPF به فاکتور حفاظتی دربرابر نور آفتاب گفته می‌شود که در هر کشوری بر اساس تابش نور خورشید میزان آن متغییر است در واقع اگر ایرانیان SPF کم‌تر یا بیش‌تر از 30 را مصرف کنند به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهند کرد.

او خاطر نشان کرد: از طرفی به دلیل اینکه محصولات تولید شده در داخل کشور با علم و آگاهی نسبت به شرایط مردم تولید می‌شود دارای اطمینان بیشتری است به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود محصولات مورد تائید پزشکان و سازمان غذا و دارو ایران را تهیه کنند.

بر اساس این گزارش، محصولات آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم با پوست انسان در تماس هستند که افراد به خصوص خانم‌ها بیش از لوازم آرایشی از محصولات بهداشتی مانند انواع پاک کننده‌ها استفاده می‌کنند که استفاده از برندهای خارجی می‌تواند نتیجه مطلوبی را برای مردم به همراه نداشته باشد.

معاون تولید شرکت بهداشتی «دکتر عبیدی» تصریح کرد: در ایران مواد غذایی در حرارت بسیار بالا سرخ شده که این موضوع موجب سیاه شدن ظروف می‌شود اما در کشورهای خارجی چنین مساله‌ای وجود ندارد. ایرانیان برای شست‌و‌شوی ظروف خود باید از مواد شوینده بسیار قوی استفاده کنند که این امر می‌تواند برای سلامت پوست دست آنها مضر باشد به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده داخلی محصولاتی را تولید کرده‌اند که علاوه بر حفظ سلامت پوست دست به شست‌و‌شوی سریع ظروف کمک می‌کند. در واقع فرمولاسیون محصولات تولید داخل مطابق با سبک زندگی ایرانیان طراحی شده است.

گفتنی است، اغلب محصولات داخلی و خارجی دارای پارابن است. نتایج آزمایش‌های تازه نشان می‌دهد که مواد موسوم به پارابن در شامپو، لوازم آرایشی، لوسیون بدن و کرم‌های ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهند و سبب نازایی می‌شوند به همین دلیل نیاز است موقع خرید به «بدون پارابن» بودن محصولات توجه کنند.

در ادامه هاجر نیک خواه مسئول فنی کنترل کیفیت آزمایشگاه کارخانه لوازم بهداشتی "دکتر عبیدی" افزود: این محصولات از نظر کیفیت بالاترین سطح ممکن و  آخرین استانداردها محصول را دارند و تست‌هایی را بر روی محصولات انجام می‌دهیم و محصولات «دکتر عبیدی» حداقل عوارض جانبی محصول را  دارند و این محصولات از نظر سایر محصولات کیفیت بالاتری را دارند.

هاجر نیک‌خواه، مسئول فنی آزمایشگاه شرکت بهداشتی «دکتر عبیدی» درباره عوارض پارابن، می‌گوید: پارابن گروهی از مواد شیمیایی هستند که از اسید بنزوئیک مشتق می‌شوند. پارابن‌ها به دلیل خواص ضد باکتریایی و جلوگیری از رشد آن‌ها، در گروه مواد نگه‌دارنده طبقه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، پارابن‌ها یکی از عوامل مسمومیت‌های سلولی و تشکیل غدد سرطانی شناخته می‌شوند. سوزش و التهاب پوستی، سرطان، افزیش ترشح هورمون استروژن و ایجاد ناباروری در مردان و تاثیرات منفی بر جنین در رحم مادر ناشی از تماس پوست با ماده به نام پارابن است.

نیک‌خواه تصریح کرد: تولید محصولات بدون پارابن هزینه‌های بسیاری برای تولید کننده دارد اما محصولات بهداشتی تولید شرکت «دکتر عبیدی» بدون پارابن است که این مساله می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های پوستی را در مصرف کننده کاهش دهد.

به گفته وی، ایرانیان می‌توانند برای تهیه یک کالای مناسب و دارای مجوز از محصولات تولید داخل استفاده کنند زیرا این محصولات علاوه براینکه عوارضی برای سلامت آنها نخواهد داشت در صورت بروز مشکل می‌توان مساله را از مراجع قضایی و مسئولان ذیربط پیگیری کرد.

مسئول فنی کنترل کیفیت آزمایشگاه کارخانه لوازم بهداشتی «دکتر عبیدی» خاطر نشان کرد: 5 درصد از کل تولیدات را به کشورهای چین و آلمان صادر کرده‌ایم و به امید خدا گسترش صادرات بیشتری را در برنامه خود قرار داریم.

در ادامه علی نقیب رییس هیئت مدیره "دکتر عبیدی" با اشاره به محصولات بهداشتی آرایشی تصریح کرد: از اوایل سال 1390 سهام سهام شرکت از خانواده "دکتر عبیدی" به من واگذار شده و  شرکت "دکتر عبیدی" از 5 سال پیش تا الان به من واگذار شده و با توجه به کیفیت و سابقه و اعتبار شرکت و کیفیت محصولات تولیدی و استفاده از مواد اولیه مرغوب و تهیه آن از معتبرترین شرکت‌های تولید مواد اولیه اروپایی است.

وی افزود: محصولات باید به نوعی باشد که به پوست بدن افراد آسیب نزند و همچنین موادی که محیط زیست را هم آلوده نکند و تمامی محصولات این کارخانه در سطح کلاس (A) هستند و از نظر کیفیت بسیار بالا بوده است.

رییس هیئت مدیره «دکتر عبیدی» با اشاره به جنس محصولات گفت: جنس بطری‌های این محصولات پلاستیک (پلی اتیکن) قابل بازیافت است و در  شرکت از کلیه مواد بسته بندی محصولات قابل بازیافت هستند و تمام این بطری‌ها در سطح شهر جمع و بازیافت می‌شوند و دوباره به کارخانه بر می‌گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز