ابتکار اعلام کرد:

محیط زیست از سالم ترین دستگاه های دولتی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۲:۰۱:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۸۴۴
محیط زیست از سالم ترین دستگاه های دولتی است
ابتکار با اشاره به اینکه هیچ کس درمقابل تخلف وفسادی که انجام می دهد، مصون نیست، گفت: باید فعل فساد یا تخلف صورت گرفته در جلسات مختلف برای سایر کارکنان شرح داده شود تا جلوی تکرارآن گرفته شود.

به گزارش گروه محیط زیست «خبرگزاری برنا»، جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در محل این سازمان تشکیل شد.

ابتکار در این جلسه با اشاره به جایگاه حاکمیتی و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: موضوع سلامت اداری در این سازمان از اهمیت و جایگاهی ویژه برخوردار است.

معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر ضرورت آسیب شناسی در سازمان حفاظت محیط زیست و بررسی و شناسایی مواردی که زمینه ساز تخلف و فساد فردی یا سازمان دهی شده در سازمان است، تصریح کرد: این اقدام می تواند کمک موثری برای به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در این زمینه باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بیان قبح موضوع تخلف و فساد، همچنین آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کارکنان از طریق برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زمینه سلامت اداری، قوانین و مقررات می تواند تاثیری به سزا در پیشگیری از تخلفات داشته باشد.

وی افزود: در کنار به انجام اقدامات آموزشی و آگاهی بخش، گسترش رویکرد اخلاق مداری و پایبندی به تعهدات و چارچوب قوانین و مقررات باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول اصلاح، ساماندهی، تغییر فرآیندها و نهادینه کردن شایسته سالاری را امری زمان بر توصیف کرد و افزود: برای دستیابی به این اهداف باید خط مشی مشخصی تعریف و به صورت شفاف بیان شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: سلامت اداری و مقابله با فساد و تخلف موضوعی است که باید به صراحت از کارکنان خواسته شود و چارچوب و خطوط قرمز آن نیز مشخص باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: هدف از ایجاد و تدوین منشور اخلاقی یا سوگندنامه برای سازمان ها و نهادهای مختلف، بیان شفاف چارچوب ها و خطوط قرمز و افزایش پایبندی به تعهدات و اخلاق مداری است.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با حفظ آبروی افراد و بدون ذکر نام فاعل، باید فعل فساد یا تخلف صورت گرفته در جلسات مختلف مدیریتی و آموزشی برای سایر کارکنان شرح داده شود تا از تکرار آن جلوگیری شود.

وی افزود: موضوع معیشت بسیار مهم است و ما نیز همه تلاش خود را برای بهبود شرایط معیشتی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست به رغم چالش های اعتباری دولت و مشکلات حاضر در این زمینه انجام داده ایم و البته نوع مناسبات و معادلات در طرف دیگر بسیار متفاوت است و پیشنهادها در سطح بسیار بالاتری دنبال می شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تصور عده ای در جامعه این است که برای پیشبرد اهداف خود در دستگاه های دولتی باید از روش هایی خارج از چارچوب قانونی بهره گیرند، اظهار کرد: هیچ فردی در هیچ سطحی از سازمان حفاظت محیط زیست حق ورود به مناسبات خارج از قانون را ندارد.

ابتکار ضمن تاکید بر این موضوع که هیچ کس در مقابل تخلف و فسادی که انجام می دهد از مصونیت برخوردار نیست، تصریح کرد: از مهم ترین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۳ تاکید بر ضرورت نظارت بدون اغماض در سازمان حفاظت محیط زیست بود که بی شک دو سطح درون سازمانی و برون سازمانی را شامل می شود.

معاون رئیس جمهور اشاره ای هم به همکاری های صورت گرفته با دستگاه های بازرسی و نظارتی داشت و افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته از عملکردها و گزارش این سازمان ها، محیط زیست همواره از جمله سالم ترین دستگاه های دولتی بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: موضوع نشاط در فضای اداری از دیگر موضوعاتی است که باید به جد دنبال شود تا کارکنان از انگیزه و روحیه بالایی برای انجام تعهدات خود برخوردار باشند و البته در این زمینه کمیته رفاهی سازمان نقشی مهم دارد.

وی با بیان اینکه فضای سازمان حفاظت محیط زیست، فضایی باز است و کارکنان به راحتی می توانند با مدیران در سطوح مختلف ارتباط داشته باشند و چالش های و مشکلات موجود را بیان کنند، گفت: یکی از اهداف اختصاص زمانی برای دیدار با کارکنان در چهارشنبه هر هفته، بازگویی همین چالش ها و مشکلات بدون واسطه و تلاش برای رفع آن ها بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تصریح کرد: کاهش ارتباط فیزیکی و بهره گیری از دولت الکترونیک از دیگر موضوعاتی است که برای کاهش فساد و تخلف در سازمان حفاظت محیط زیست باید در دستور کار قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز