حسین باهر در گفت و گو با برنا:

ارزش‌ها برای جوانان باید از نو تعریف شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۰:۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۶۵۲۸۹
ارزش‌ها برای جوانان باید از نو تعریف شود
باهر گفت: جوان جنب و جوش و پویایی دارد. انرژی هایی که مازاد بر نیاز است و باید جهت دهی شده و در جهت مناسب از ان استفاده شود. نشاط و وجد یکی از نیاز های اصلی جوان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، «حسین باهر» جامعه شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی جوان در جامعه  فعلی را این‌گونه تعریف کرد: جوان محصول رفتار خود، خانواده، حکومت و ساختارهای بین المللی است که در آن قرار دارد.

باهر در ادامه به تعریف موفقیت در جوانان پرداخت. او افزود: «موفقیت یعنی رسیدن به هدفی والا؛ در جامعه کنونی جوانی موفق است که استعداد های برتر خود را شناسایی کرده وانها را به بهترین نحو شکوفاسازد. هیچ بهانه ای  برای موفق نبودن جوان وجود ندارد حتی معلولیت جسمی یا فوت پدر و مادر؛ زیرا جوان منبع انرژی بوده و با فکر آزادی که ناشی از انرژی جوانی در اختیار دارد، می‌تواند بر مشکلات غلبه کند.

اوافزود: جوان امروز با دو سوال مواجه است نخست این‌که چه می کند و دیگراین‌که در اینده چه باید بکند؟

  باهر جوان موفق را اینطور معنا کرد : جوان موفق کسی است که توکل بر خدا و خود باوری داشته باشد. علاوه برآن، جوان باید دارای چهار ویژگی جنبش، اتکا به خود، استقلال و از همه مهمتر نو اندیشی باشد.

او افزود: استقلال برای این‌که جوان می‌خواهد مستقل باشد و همچنین نواندیشی برای اینکه جوان امروز همه چیز را نو میخواهد، حتی ارزش‌ها باید برای آنها نو تعریف شوند. جوان امروزتعاریف نو را جایگزین می‌کند.

او در پایان خاطر نشان کرد: جوان جنب و جوش و پویایی دارد . انرژی‌هایی که مازاد بر نیاز است و باید جهت دهی شود و در جهت مناسب از ان استفاده شود. نشاط و وجد یکی از نیاز های اصلی جوان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز