سردار حسین ساجدی نیا خبر داد:

کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در سال جاری/ کاهش ۱۳ درصدی وقوع جرم و جنایت در پایتخت

۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۴:۴۹
کد خبر: ۴۶۶۴۵۵
کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در سال جاری/ کاهش ۱۳ درصدی وقوع جرم و جنایت در پایتخت
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از کاهش 13 درصدی وقوع انواع جرم و جنایت طی شش ماه نخست سال جاری در پایتخت خبر داد و گفت: طی این مدت آمار وقوع انواع سرقت در پایتخت 13 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» سردار حسین ساجدی نیا  در سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاه‌های اجرایی استان تهران گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در شش ماه اول سال جاری، آمار وقوع سرقت‌های مهم و کلان 11 درصد و سرقت‌های خرد 15 درصد در کلانشهر تهران کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه در این مدت حدود 5.5 میلیون تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ گرفته شده ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی روزانه قریب به 12 هزار اقدام عملیاتی را در مناطق مختلف پایتخت انجام داده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ، نزاع و درگیری، تخلفات راهنمایی و رانندگی و انواع سرقت را از جمله بیشترین جرائم روی داده در پایتخت عنوان کرد و گفت: در همه این موارد و جرائمی همچون زورگیری، قتل و آدم ربایی شاهد کاهش آمارها هستیم.

 سردار ساجدی نیا در ادامه از کشف و ضبط بیش از 12 تن انواع مواد مخدر طی شش ماهه نخست سال جاری در تهران خبر داد و گفت: درهمین مدت آمار کشف کالاهای قاچاق در پایتخت از لحاظ ریالی 23 درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: از ابتدای سال 95 تاکنون 963 باند متخلف در زمینه انواع جرائم شناسایی و متلاشی شده است.

رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری بیش از 155 هزار نفر در شش ماه اول سال جاری توسط پلیس‌های تخصصی شهر تهران خبر داد و گفت: در این مدت روزانه 3899 پرونده در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تشکیل شده است. 

او با اشاره به افزایش قابل توجه آمار جرائم سایبری در پایتخت گفت: باید با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط برای کاهش این آمار برنامه ریزی جدی شود. 

سردار ساجدی نیا از کاهش 10 درصدی تصادفات منجر به فوت در پایتخت طی شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این در حالی است که در این مدت نزدیک به 300 هزار خودرو در پایتخت پلاک شده و به معابر پایتخت وارد شده‌اند. 

 او خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به تمام شاخص های پیش بینی شده از سوی شورای امنیت کشور رسیده و امیدواریم تا پایان سال نیز روند کاهش جرم و جنایت در پایتخت ادامه یابد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح امنیت محله محور در شهر تهران تصریح  کرد: با اجرای این طرح در شش ماه نخست سال جاری، هفت هزار و 482 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و 10 هزار و 311 معتاد متجاهر از محلات شهر تهران جمع آوری شدند. 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

telegram.me/bornaagency

نظر شما