انوشیروان محسنی بندپی خبر داد:

تولد سالانه ۳۰هزار نوزاد معلول در کشور

۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۴:۰۱:۲۵
کد خبر: ۴۶۶۵۴۳
رئیس سازمان بهزیستی کشور در شورای اداری شهرستان سراب خاطر نشان کرد: سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می‌شوند.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» انوشیروان محسنی بندپی در شورای اداری شهرستان بستان‌آباد گفت: لایحه‌ پیشنهادی دولت در خصوص افزایش سه برابری مستمری خانواده‌های دارای یک نفر معلول سازمان بهزیستی به مجلس ارائه شده است.

او ادامه داد: همچنین لایحه‌ حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به مجلس ارائه شده است که برعکس لایحه‌ سال 83، سازمان برنامه‌ریزی موظف است هزینه‌های مالی را در این باره تامین کند.

محسنی بندپی درباره اقدامات سازمان بهزیستی در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی افزود: سال گذشته برای بیش از 45 هزار نفر اشتغال‌زایی توسط بهزیستی انجام گرفته است. تامین مسکن و همچنین ارائه‌ تسهیلات در این زمینه از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است.

محسنی بندپی با اشاره بر اینکه دولت تدبیر و امید بیشترین بازدید را از مراکز سالمندی و معلولان داشته است،  خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا مشکلات افراد و مددجویان بهزیستی را که در اثر نابرابری‌ها دچار معضلاتی شده‌اند را حل کرده و امید و نشاط را به خانواده‌هایشان بازگرداند.

او درباره نواقص و کمبودهای ساختمان اوژانس اجتماعی شهرستان بستان آباد، تصریح کرد: بودجه‌های موجود استانی و شهرستانی بوده و از این رو در صورتی می‌توانیم تسهیلات ارائه دهیم که در طرح تملک قرار گیرد.

محسنی بندپی با اشاره بر اینکه در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی مشکلی نداریم، گفت: در این راستا برای هر نفر وام ۱۵ میلیونی با بهره‌ چهار درصد ارائه می‌دهیم و درصورتی که اشخاصی خواهان ایجاد اشتغال در سطحی بزرگ‌تر باشند، می‌توانند از صندوق توسعه‌ ملی استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در شورای اداری شهرستان سراب خاطر نشان کرد: سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می‌شوند.

او تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل برخورداری از فرصت‌های نابرابر، دچار آسیب می‌شوند و به مسیری سوق پیدا می‌کنند که نیازمند حمایت هستند. وظیفه‌ی ما در جهت اجتماع‌پذیری، توانمندسازی و حمایت از این افراد، ایجاد دستگاه‌هایی است که در جهت کمک به این افراد فعالیت کند.

محسنی بندپی با تاکید بر اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر و با اشاره به اینکه راهبردهای دولت برای حل مشکلات این قشر در سه مورد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌ها، استاندارد کردن خدمات در بین جامعه هدف و جامعه محور کردن خدمات و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه است.

او با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و اصلاح سبک زندگی، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بروز آسیب‌ها اقدامات خوبی در دست اجرا بوده و در این باره تقسیم کار انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه، سازمان بهزیستی کشور رویکردی اجتماع محور در راستای حل آسیب‌ها دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا، 5000 تیم در پنج هزار محله‌ی با ریسک بالا مستقر شده‌اند.

 او با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است،  تصریح کرد: باید در جامعه ارزیابی شود که کجای کار اشکال دارد و چرا آسیب‌هایی مثل اعتیاد، طلاق و... به وجود آمده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در جامعه‌ی ما 150 هزار معلول در نوبت قرار دارند تا تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند که در این راستا، در برنامه ششم توسعه پیشنهاد داده‌ایم که هر سال 30 هزار نفر را با توجه به مستندات تحت پوشش قرار دهیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

telegram.me/bornaagency

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز