محمدحسین پور کاظمی از انتشار کارنامه آزمون دکتری گروه پزشکی به برنا خبر داد:

قبولی ۶۲ درصدی زنان در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۱:۵۹:۵۸
کد خبر: ۴۶۶۸۶۴
قبولی ۶۲ درصدی زنان در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به انتشار کارنامه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی گفت: 710 نفر معادل 62 درصد زن و 437 نفر معادل 38 درصد مرد مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت حدود یک هزار و 147 نفر پذیرفته شده‌اند.

محمد حسین پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری برنا» با اشاره به انتشار کارنامه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی، گفت: در این آزمون، داوطلبان در 72 رشته پذیرفته شدند که 12 رشته مربوط به دارو سازی و بقیه مربوط به رشته‌های علوم پایه است، گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری گروه علوم پزشکی هفته گذشته در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده و کارنامه تمامی افراد منتشر شده و بر این اساس افراد می‌توانند فرم درخواست بررسی نتیجه آزمون را در این هفته تکمیل کنند.

به گفته پورکاظمی با توجه به این‌که ظرفیت حدود یک هزار و 200 نفر اعلام شده بود و ظرفیت برخی از رشته‌ها پر نشده، در صورتی‌که دانشگاه‌های علوم پزشکی علاقه‌مند باشند و موضوع را به ما اعلام کنند مرحله تکمیل ظرفیت برای آن رشته‌ها انجام خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: بیش از 7 هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که 710 نفر معادل 62 درصد زن و 437 نفر معادل 38 درصد مرد بودند و در نهایت حدود یک هزار و 147 نفر پذیرفته شده‌اند.

او با اشاره به افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند و یا از دانشگاه انصراف نداده‌اند، گفت: کسانی که به هر دلیل ثبت نام نکنند و یا پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند به مدت یکسال از شرکت در امتحان دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) محروم خواهند شد و این محرومیت شامل پذیرفته شدگان با پرداخت شهریه بین الملل سابق و آزاد اسلامی نمی‌شود.

پور کاظمی تصریح کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی 95-96 از روز شنبه 17 مهر تا روز دوشنبه 19 مهر می‌توانند برای ثبت‌نام به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: کارنامه برای مردودین حاوی نمره خام درس به درصد، نمره تراز درس به درصد، نمره کتبی، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه، رتبه در سهمیه و رتبه در کل است و برای پذیرفته شدگان مرحله اول علاوه بر موارد فوق، نمره‌نهایی و همچنین رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب ذکر شده است.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز