سردار محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با برنا؛

سامانه «سپهتن» راه اندازی شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۴:۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۶۶۹۷۸
سامانه «سپهتن» راه اندازی شد
رئیس پلیس راه راهور ناجا از راه‌اندازی سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (سپهتن) بر روی ناوگان بار و مسافر در جاده‌های کشور خبر داد.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی «خبرگزاری برنا» با اشاره به اینکه سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (سپهتن) به صورت آزمایشی تا پیش از این در محورهای تهران- اصفهان، تهران- مشهد- شیراز، تهران- آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تهران – خوزستان راه اندازی شده است، گفت: با راه اندازی کامل این سامانه دیگر اتوبوس‌ها نیازی به توقف در پاسگاه‌های پلیس ندارند و اطلاعات آنها به صورت لحظه‌ای در داخل پاسگاه‌های پلیس راه قابل مشاهده است.

سردار حمیدی با اشاره به راه اندازی سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مدت زمان سفر با اتوبوس  کاهش می‌یابد خاطر نشان کرد: صاحبان شرکت‌ها و افرادی که نسبت به ارسال کالا اقدام می‌کنند، می‌توانند به راحتی از وضع خودرو و کالایشان مطلع شوند.

به گفته او، همه حرکات رانندگان شامل تخلفات ترافیکی، سرعت‌ها و توقف‌های غیر ضروری مدارک و سوابق راننده، سوابق خودرو،‌ معاینه فنی،‌ کارت سلامت راننده و بیمه در سامانه جدید به صورت لحظه‌ای قابل کنترل است و ماموران پلیس راه تنها اتوبوس‌هایی که مرتکب تخلف در طول مسیر شده‌اند در جلوی پاسگاه‌ها متوقف کرده و با تخلف افراد برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطر نشان کرد: اطلاعات این سامانه به صورت لحظه‌ای علاوه بر پاسگاه‌های پلیس راه در سرور مرکزی پلیس  جمع آوری می‌شود و بر این اساس در زمان بروز حوادث رانندگی نیازی به بازدید خودروی حادثه دیده نیست چرا که  اطلاعات لحظه آخر حادثه به صورت آنلاین برای پلیس فرستاده می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه این سامانه به زودی روی ناوگان باربری جاده‌ای نصب خواهد شد گفت: بر این اساس صورت وضعیت‌ها، تردد کامیون‌ها و تریلرها حامل مواد خطرناک و به صورت لحظه‌‍ای قابل رصد برای پلیس خواهد بود.

سردار حمیدی خاطر نشان کرد: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای (سپهتن) تا پایان سال در سراسر کشور راه‌اندازی و بر روی ناوگان مسافربری در فاز اول و پس از آن بر روی ناوگان باربری نصب می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا از افتتاح ساختمان‌های جدید پلیس راه و جایگزینی آن با ساختمان‌های فرسوده در سراسر کشور خبر داد و گفت: نمونه این پاسگاه‌ها امروز در شریف آباد تهران رونمایی شده  و  تا دوماه آینده این ساختمان‌ها به صورت همزمان حداقل در 50 نقطه کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز