احد وظیفه به برنا خبر داد:

وضعیت هوای پایتخت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۶:۰۲:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۵۵۹
وضعیت هوای پایتخت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای پایتخت در روز تاسوعا و عاشورای حسینی صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست «خبرگزاری برنا» با اشاره به اینکه براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در روز یکشنبه 18 مهر، در مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعدازظهر  فردا (دوشنبه 19 مهر) در استان‌های یزد، سمنان و شمال کرمان و شرق اصفهان افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، با نفوذ جریان‌های شمالی از بعدازظهر روز دوشنبه، ابتدا در سواحل غربی خزر و بتدریج در روز تاسوعا (سه‌شنبه 20 مهر) در سایر بخش‌های ساحلی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران، کاهش دما و مواج بودن دریا شروع خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: در روز تاسوعا آسمان استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال سمنان نیمه ابری، گاهی ابری با بارش باران در پاره‌ای نقاط همراه با رعد و برق خواهد بود.

 او ادامه داد:  شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده‌ای رخ خواهد داد و در روز تاسوعا استان‌های یزد، شمال کرمان و شرق اصفهان در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق خواهند داشت و در استان‌های سمنان، خوزستان، ایلام، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و اصفهان وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به بارش در برخی استان‌های کشور  در روز عاشورا گفت: بارش در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و زنجان پیش‌بینی می‌شود و  وزش باد در این روز در جنوب غرب و غرب کشور همچنین استان‌های خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در پایتخت و قزوین رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای پایتخت برای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی خاطر نشان کرد: آسمان پایتخت در روزهای دوشنبه 19 مهر، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 28 و 18 درجه سانتیگراد و  در روز تاسوعا و همزمان با برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، مشابه روز قبل، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 27 و 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، علاوه بر این آسمان پایتخت در روز عاشورای نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز