مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

ورود خرمای ناسالم به کشور شایعه است

۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۱۲:۲۷:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۷۳۰
ورود خرمای ناسالم به کشور شایعه است
مشاور وزیر بهداشت گفت: تا کنون گزارشی از ورود خرما و یا مواد غذایی ناسالم دریافت نشده است. در روزهای اخیر در فضای مجازی به نقل از فردی که ادعا شده رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، سخنانی در خصوص مصرف نکردن خرمای ناسالم مطرح شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عباس زارع نژاد در مورد واردات خرمای ناسالم گفت: نظارت کاملی بر واردات انواع محصولات غذایی و خوراکی به کشور توسط دستگاه های متولی و ذی صلاح در مبادی ورودی کشور وجود دارد.

مشاور وزیر بهداشت گفت: تا کنون گزارشی از ورود خرما و یا مواد غذایی ناسالم دریافت نشده است. در روزهای اخیر در فضای مجازی به نقل از فردی که ادعا شده رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، سخنانی در خصوص مصرف نکردن خرمای ناسالم مطرح شده است. او ادامه داد: فردی که ادعا شده رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، هیچ مسئولیتی در این بیمارستان نداشته و وجود خارجی ندارد و «هادی کاظمی» رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است.

زارع نژاد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی در خصوص مواردی از محصولات غذایی و خوراکی را که غیرقابل مصرف تشخیص دهد، از طریق رسانه های رسمی کشور به اطلاع شهروندان می رساند و طرح این گونه موضوعات در فضای مجازی جزو سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

بر اساس آمارهای موجود، ایران، دومین کشور تولید کننده خرما پس از مصر در جهان است. بر اساس آمارهای سال 2007 میلادی، ایران یک میلیون تن از مجموع هفت میلیون تن خرمای تولیدی جهان را تولید می کند.

 

نظر شما