در پی تنبیه بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری

واکنش استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به تخلف معلم خاطی/ احضار معلم خاطی به دادگاه اداری

۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۱۷:۳۸:۱۲
کد خبر: ۴۶۸۸۰۴
واکنش استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به تخلف معلم خاطی/ احضار معلم خاطی به دادگاه اداری
در پی تنبیه بدنی در یک مدرسه در بمپور استاندار سیستان و بلوچستان به مدیرکل آموزش و پرورش این استان دستور رسیدگی سریع به تخلف معلم خاطی در بمپور را داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در دستور اکید به مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستار رسیدگی سریع به تخلف معلم خاطی و مدیر مدرسه، دلجویی از دانش آموز عزیز و اولیای محترم وی شد.

علی اوسط هاشمی طی این پیام خواست: از افکار عمومی که به خوبی ناظر بر رفتارها و صاحب حق هستند عذرخواهی شود.
هاشمی همچنین از بازتاب دهنده این تخلف تشکر کرد.
 
به دنبال این دستور  مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در حاشیه عیادت از حال عمومی دانش آموز در بیمارستان ایران؛ شهرستان ایرانشهر به خبرنگار پهره گفت: خوشبختانه حال دانش آموز نسبت به روزهای اول رو به بهبود است و ظرف امروز و فردا از بیمارستان مرخص خواهد شد و طبق گفته پزشک نیاز به عمل جراحی چشم نمی باشد.
علیرضا نخعی در خصوص برخورد با معلم خاطی ضمن ابراز تأسف؛ این حرکت معلم را غیر انسانی برشمرد و تصریح کرد: جای تعجب است؛ علی رغم تمام حساسیت ها و تأکیداتی که در نشست ها و دوره ها این مورد تذکر داده می شود این اتفاق را شاهد هستیم.
وی گفت: با توجه به قصور صورت گرفته علاوه بر آموزگار؛ مدیر مدرسه نیز در حال حاضر از کار معلق هستند و فردا معلم خاطی به دادگاه اداری احضار و متناسب با تخلف صورت گرفته، برخورد خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: فراموش نخواهیم کرد اخلاق معلمانی را که پیش از این در گوشه گوشه این استان حماسه آفریدند و حتی کسانی که جانشان را برای محافظت از جان دانش آموز نثار کردند و یا معلمانی که با هزینه شخصی خود هزینه درمان، نوشت افزار و تغذیه روزانه دانش آموزان را متقبل می شود و این برخورد ما با معلم خاطی در حقیقت در مسیر حفظ شأن و جایگاه ارزشمند معلمان دلسوز این مرزو بوم می باشد.
نخعی در خصوص متن استعفای دریافت شده از ریاست آموزش و پرورش بمپور نیز گفت: در صورت قصور چه با استعفا و چه بدون استعفا با متخلف برخورد می شود اما این را باید پذیرفت که آقای دامنی تنها سه ماه است که عهده دار سرپرستی آموزش و پرورش بمپور می باشد و ظرف این مدت نمی توان اخلاق معلم را تغییر داد در نتیجه پذیرش استعفا منوط به تأمل بیشتری است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: تمامی هزینه درمان دانش آموز مضروب به عهده آموزش و پرورش می باشد و ریالی متوجه اولیای دانش آموز نخواهد بود.

 

به گزارش برنا ، روز یکشنبه هفته گذشته (18 مهر) قیصر قادری دانش آموز پایه پنجم دبستان روستای خیرآباد بمپور با تنبیه بدنی شدید آموزگار؛ مضروب و بر اثر خون ریزی چشم چپ به بیمارستان ایران؛ شهرستان ایرانشهر منتقل و بستری شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز