مدیر روابط عمومی ایران ایر در گفت‌و‌گو با برنا:

دلیل تاخیر پرواز شیراز-تهران نقص فنی هواپیما بوده است/ پرواز جایگزین تدارک دیده شده است

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۴:۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۹۲۰۳
دلیل تاخیر پرواز شیراز-تهران نقص فنی هواپیما بوده است/ پرواز جایگزین تدارک دیده شده است
نوش آبادی گفت: یکی از هواپیماهای شرکت ایران ایر در پروازی که به سمت بندر عباس داشته، دچار نقص فنی می‌شود. از آنجایی که قرار بود این هوپیما پرواز شیراز-تهران را هم انجام دهد، این پرواز با تاخیر همراه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، مدیر روابط عمومی «ایران ایر» گفت: پرواز شماره 429 شرکت هواپیمایی «ایران ایر» که قرار بود ساعت ۲۲ شب گذشته از شیراز به سمت تهران پرواز کند با تاخیری 7 ساعته رو به رو شده است. علت این تاخیر نقص فنی هواپیمایی بوده است که قرار بود این پرواز را انجام دهد.

او تصریح کرد: این هواپیما در پروازی که به سمت بندر عباس داشت با نقص فنی رو روبه رو می‌شود و قابلیت پرواز را از دست می‌دهد. این هواپیما که از نوع بویینگ بود باید با یک هواپیما ایرباس تعویض می‌شد تا پرواز انجام گیرد. دلیل این تاخیر 7ساعته کسب مجوز های لازم برای پرواز هواپیمای ایرباس و آماده کردن خلبان و خدمه پرواز بوده است.

او اظهار کرد: مجوز پرواز، خلبان و مهمانداران هواپیمای بویینگ با هواپیمای ایرباس کاملا متفاوت است و این تاخیر به دلیل فراهم کردن شرایط پرواز بوده است.

او ادامه داد: از مسافران این پرواز خواسته شد که با این هواپیما ابتدا به بندر عباس رفته، سپس به شیراز بروند و از شیراز به مقصد تهران پرواز کنند که اکثر مسافران این پیشنهاد را پذیرفتند. اما 19 نفر از مسافران حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشده اند که قرار شد 3 نفر از آنها با پرواز های ایرلاین های دیگر به سمت تهران پرواز کنند.

او درباره 16 مسافر دیگر این پرواز به برنا گفت: باقی مسافران مقرر شد با دیگر پرواز های شرکت «ایران ایر» که در ساعات بعدی قرار است انجام شود به سمت تهران پرواز خواهند کرد.

طی دوهفته گذشته این سومین تاخیر طولانی مدت در پرواز شرکت‌های هواپیمایی است که این موضوع رسیدگی سازمان هواپیمایی کشوری را می‌طلبد. دلیل هر سه تاخیر طولانی نقص فنی هواپیما اعلام شده است. پس از برداشته شدن تحریم ها و ورود شرکت های هواپیمایی خارجی به کشور، شرکت های هواپیمایی داخلی باید خود را آماده رقابت با این شرکت ها کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز