ایرج حریرچی در گفت‌وگو با برنا:

زندگی دیجیتالی نابینایی را افزایش می‌دهد

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۹:۳۸:۵۸
کد خبر: ۴۶۹۲۸۶
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی سال‌های گذشته نابینایی‌های مادرزادی کاهش بسیاری داشته و با فعالیت‌های مداوم چشم و زندگی دیجیتالی بیماری‌های چشمی در حال افزایش است.

ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار  سلامت «خبرگزاری برنا» درباره اقداماتی که وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از نابینایی در دستور کار خود قرار داده است، گفت: وزارت بهداشت با تشکیل "کنسرسیوم" سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی جهت استفاده بهتر از فرصت‌ها، اقداماتی در حوزه نابینایان انجام داده است.

حریرچی با اشاره به اینکه در طیف افراد کم ‌بینا تا نابینا ظرفیت‌‌های بالقوه‌ای وجود دارد، گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی در حد بازگشت به زندگی عادی، ضروری است. دولت، بیمه‌ها و جامعه باید نگاه یکسانی بین افراد معلول با سایر افراد جامعه داشته باشند.

او با تاکید بر جایگاه اقشار آسیب دیده و معلول در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت خاطرنشان کرد: پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند برای کمک به قشر معلول کاربرد بیشتری داشته باشد.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بسیاری از معلولیت‌های مادرزادی قابل پیشگیری هستند و وزارت بهداشت برنامه‌ها و اقدامات خوبی را در غربالگری ژنتیک و پیشگیری از نابینایی دستور کار خود قرار داده است. طی سال‌های گذشته نابینایی‌های مادرزادی کاهش بسیاری داشته و بیماری‌های چشمی با فعالیت‌های مداوم چشم و زندگی دیجیتالی امروز در حال افزایش است و باید در رابطه با این موضوع توجه جدی به سلامت چشم‌ها داشت.

نظر شما