پیاده روی یکی از راه کارهای مهم برای مقابله با افسردگی فصلی است

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۵۹:۵۱
کد خبر: ۴۶۹۶۳۷
پیاده روی یکی از راه کارهای مهم برای مقابله با افسردگی فصلی است
کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی‌گفت: برای کاهش رخوت درپاییز، پیاده‌ روی روزانه لازم است.

کامران اسماعیلی در گفت وگو با خبرگزاری برنا ، اظهارکرد: به دلیل این‌که در فصل پاییز هوا کم کم رو به سردی می‌رود و طول روز کوتاه‌تر می‌شود شاهد شیوع افسردگی فصلی هستیم.

وی ادامه داد: در این فصل اکثر افراد دچار رخوت و بی‌حالی می‌شوند و کمتر تمایلی به انجام فعالیت روزانه دارند.

وی اضافه کرد: برای مقابله با افسردگی فصلی راه‌کارهایی وجود داردکه از مهمترین آنها می‌توان به پیاده‌روی روزانه اشاره نمود.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی توضیح داد: 30 دقیقه پیاده روی در روز باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به این ترتیب از بروز افسردگی پیشگیری می‌کند.

اسماعیلی ابرازکرد: کسانی‌که بخش عمده ای از روز خود را درمحل کار حضور دارند می‌توانند از حرکات کششی استفاده کنند.

وی با اشاره به تاثیر مصرف مواد غذایی مناسب در این فصل افزود: استفاده از شیر، غذاهای دریایی، آجیل و نان سبوس‌دار نیز تاثیر به سزایی در حفظ شادابی و نشاط افراد در این فصل دارد.

وی گفت: مردم دراین فصل به جای مصرف شکر و قند باید بیشتر از شیرینی‌های طبیعی همچون خرما،توت خشک و عسل طبیعی استفاده کنند.

وی درادامه صحبت‌های خود به روش‌هایی برای جلوگیری از سرماخوردگی در این فصل اشاره‌کرد و افزود:  شهروندان برای جلوگیری از سرماخوردگی باید مصرف میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان و غذاهای دریایی را افزایش دهند.

اسماعیلی درپایان گفت: مصرف غذاهای رقیق مانند سوپ وآش و همچنین استفاده از ادویه‌های گرم مانند دارچین و زنجبیل نیز می‌تواند به این فرایند کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز