با حضور وزیر بهداشت؛

بزرگ‌ترین مرکز دیالیز کشور در تبریز افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۲۱:۰۸:۵۱
کد خبر: ۴۷۰۳۹۲
بزرگ‌ترین مرکز دیالیز کشور در تبریز افتتاح شد
بزرگترین مرکز دیالیز کشور در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» در آیین افتتاحیه بزرگترین مرکز دیالیز کشور گفت: در تلاش هستیم که تا یک سال آینده، دو هزار تخت‌ دیالیز را که با قیمت دولتی عرضه می‌شوند، به تخت‌های دیالیزی موجود در کشور اضافه کنیم.

او ادامه داد: عمل دیالیز، برای بیمارانی کاربرد دارد که کلیه‌هایشان از کار افتاده و نیاز به پیوند دارند که از طریق دیالیز به زندگی خود ادامه می‌دهند.

 وزیر بهئاشت خاظر نشان کرد: با توجه به اینکه مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد، باید گفت که گشایش‌های خوبی در راستای مشکلات انجام می‌گیرد.

هاشمی تصریح کرد: 25 هزار نفر در کشور نیاز به دیالیز دارند که نیمی از آن‌ها باید پیوند کلیه شوند؛ از بستگان و نزدیکان بیماران تقاضا داریم که در زمینه کمک به اعمال جراحی که از طریق اهدا عضو انجام می‌گیرد، کمک کنند.

او افزود: ما سالانه تنها دو هزار و 500 مورد عمل پیوند را در سطح کشور انجام می‌دهیم، چرا که اهدای عضو محدود به این تعداد بوده و ما نمی‌توانیم بیش از این اقدام به پیوند اعضا کنیم.

وزیر بهداشت در پایان با تاثیرپذیری از فرهنگ عاشورا گفت: امام حسین(ع) از جان خویش در راه دین و در جهت خدمت به مردم شهید شد؛ از این رو ما نیز اگر بخواهیم به مردم خدمت کرده و کشورمان را بسازیم، باید از جان خویش در این راه بگذریم و چه بسا مشکلاتی که در پی این به وجود آمده است که نتوانسته‌ایم از خودگذشتگی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز