به مناسبت ۱۸ اکتبر؛

آشپزی دیگر در انحصار بانوان نیست

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۲:۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۰۶۳۷

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، «آشپزی» در گذشته هنری بود که انحصار آن در اختیار بانوان بود. یکی از اصلی ترین هنری که در گذشته هر دختر باید به خوبی آن را فرا می‌گرفت آشپزی بود اما امروزه دیگر اینگونه نیست.

آشپزی در سراسر جهان مرد ها هم دست به کار شده و تصمیم گرفتند این هنر را فرا بگیرند. با گذشت زمام مرد ها هم در این هنر حرفه ای و تبدیل به یک رقیب جدی برای بانوان شده اند. این رقابت تا جایی جدی شده است که امروز بهترین آشپز دنیا گوردون رامسی اسکاتلندی است. او خلاقیت زیادی در پخت و طبخ غذا به کار می‌‌برد و همین مسئله سبب معروفیت وی شده است.

اما در برنامه های تلویزیونی آموزش آشپزی هم مردان گوی سبقت را از بانوان ربوده اند. در بیشتر برنامه های آموزش آشپزی در تلویزیون از مربی مرد استفاده می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد بانوان باید برای باز پس گیری جایگاه خود در این هنر انرژی بیشتری از خود نشان دهند.

18 اکتبر روز جهانی آشپز است. افرادی که با شغل جذاب خود، بهترین لحظات را برای مردم می‌آفرینند. حساسیت بالای این شغل باعث می‌شود که هر کسی به خود اجازه ورود به آن را ندهد. آشپزی با مهم ترین بخش زندگی هرفرد یعنی غذا خوردن در ارتباط است به همین دلیل است که حساسیت و استرس آن بالا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز