اولین برف پاییزی بارید؛

اردبیل سفید پوش شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۴:۲۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۰۷۵۵
گردنه‌ «حیران» در محور اردبیل به آستارا و گردنه «الماس» در محور خلخال به اسالم در مرکز و جنوب استان اردبیل با اولین بارش پاییزی سفیدپوش شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سیستم ناپایداری که از سه روز پیش استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است، امروز با فعالیت شدید خود ضمن کاهش دمای هوا موجی از بارش ها را به صورت برف و باران در اکثر مناطق رقم زد.

کاهش دما که از بعد از ظهر دیروز کاملا محسوس بوده و شرایط جوی زمستانی را در اردبیل حاکم کرده بود، در اوایل وقت امروز سه شنبه و بویژه صبح امروز به کمترین درجه رسید تا شاهد اولین بارش برف در استان را شاهد باشیم.

این بارش ها بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها موجب سفیدپوش شدن زمین شد و البته در مناطقی مثل شهرستان نمین با وجود بارش برف، به دلیل آب شدن برف سطح شهر سفیدپوش نشد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: صبح امروز اولین بارش پاییزی برف را در گردنه های این استان شاهد بودیم و البته بارش در گردنه الماس در حور خلخال به اسالم استان گیلان بیشتر از گردنه حیران بوده است.

علی دولتی مهر با بیان اینکه به دلیل نبود ایستگاه در گردنه الماس میزان دقیق بارش مشخص نشده است، تصریح کرد: علاوه بر گردنه الماس، گردنه حیران در محور اردبیل به آستارا نیز امروز با بارش برف پاییزی خفیف سفیدپوش شد.

وی با بیان اینکه در این منطقه میزان بارش از سوی ایستگاه هواشناسی فعال، دو دهم میلی متر گزارش شده است، متذکر شد: این بارش تا یه ساعت پیش ادامه داشت و هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل هواشناسی استان با تاکید بر اینکه بارش در گردنه الماس نیز در حال حاضر گزارش نمی شود، ادامه داد: امروز علاوه بر این دو منطقه، بارش برف را در شهر نمین شاهد بودیم اما این بارش به دلیل شرایط جوی و دمای هوا سطح شهر را سفیدپوش نکرد.

نظر شما