توزیع ۷۰ نوبت شیر رایگان در مدارس کشور از آذر ماه

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۰۹:۳۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۱۴۶۴
وزارت آموزش و پرورش در راستای اهمیت مصرف شیر در کودکان قصد دارد برنامه شیر در مدارس را در سال جدید اجرا و 70 نوبت شیر در مدارس را توزیع کند.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» کودکان در سنین مدرسه به دلیل شرایط خاص رشدی نیازشان به گروه شیر و فرآورده‌های لبنی افزایش می‌یابد. با توجه به مصرف پایین شیر در بین کودکان، طرح شیر در مدرسه با هدف فرهنگ‌سازی مصرف شیر چندین سال است که اجرا می‌شود و محققان معتقدند این برنامه منجر به افزایش آگاهی دانش آموزان درباره اهمیت مصرف شیر و جایگزین‌های آن شده است.

توزیع رایگان شیر در مدارس برای نخستین بار به طور آزمایشی در سال 79 و با پوشش  420 هزار دانش‌آموز اجرا شد و همزمان با اجرای رسمی طرح در سال 80، یک‌میلیون و 200 هزار دانش‌آموز شیر رایگان دریافت کردند. این طرح که از مدارس ابتدایی شهر تهران آغاز و بتدریج توسعه یافت، امسال شانزده ساله شده است و  پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جاری جمعیت تحت پوشش برنامه شیر در مدارس به حدود 15 میلیون و 300 هزار نفر شامل دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی برسد.

البته طی سال‌های 85 تا 94، جمعیت تحت پوشش این برنامه شامل کلیه دانش آموزان دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دبیرستان‌های شبانه‌روزی بوده است.

اعتبار تخصیصی برای توزیع شیر در مدارس از سال 90 تا 94 به ترتیب 117 میلیارد، 100 میلیارد، 117 میلیارد، 305 میلیارد و 235 میلیارد تومان بوده است و طی این چهار سال به ترتیب 35، 25، 21، 42 و 55 نوبت شیر توزیع شده است.

بنا به اظهار وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته علی رغم مشکلات اعتباری کلیه مقاطع تحصیلی شامل مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی مدارس دولتی و غیردولتی و دانش‌آموزان مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی شیر توزیع شد و به عبارتی دانش آموزان، پیش دبستانی‌ها، معلمان و کودکان تحت پوشش بهزیستی که شمار آنها به 14.5 میلیون نفر می‌رسد، 798 میلیون پاکت شیر دریافت کردند.

 وزارت آموزش و پرورش برنامه توزیع شیر در مدارس را برای سال جاری ادامه می‌دهد. علی اصغر فانی در این باره گفته بود: اعتبار شش هزار میلیارد ریالی جهت توزیع و بهره‌مندی دانش‌آموزان مدارس سطح کشور پیش‌بینی شده و مورد نیاز است تا شیر به‌صورت رایگان در میان دانش‌آموزان تقسیم شود.

او ادامه داد: در مجموع قرار است در 70 نوبت شیر در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول تا پایان سال تحصیلی توزیع شود که این برنامه از آبان ماه به اجرا در می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز