معاون فرهنگی و امور جوانان خبر داد:

افزایش ۳ درصدی آمار ازدواج در همدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۲:۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۷۲۲۶۰
افزایش ۳ درصدی آمار ازدواج در همدان
اسدالله ربانی گفت: بر اساس آمارها در 6 ماهه نخست امسال 10 هزار و 250 مورد ازدواج در سطح این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انگیزه و علاقه در بین جوانان این استان در امر ازدواج افزایش یافته است افزود: در چهار سال اخیر شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق بوده ایم.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 961 مورد طلاق به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته 1.4 درصد کاهش داشته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: حتی وجود یک مورد طلاق در سطح استان همدان با توجه به این سابقه فرهنگی ، تاریخی و مذهبی مناسب نیست چون وجود یک طلاق آسیب های زیادی را در جامعه به دنبال دارد.

ربانی مهر افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین ، سازمان های مردم نهاد ، مراکز مشاوره ، ظرفیت دستگاههای دولتی و همچنین توجه به موضوع آموزش زوجین ، ارائه تسهیلات ، توجه به سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی در زمینه امر ازدواج از مهمترین بسترهای تاثیرگذار در حوزه ازدواج و طلاق است.

وی تصریح کرد: البته در یک سال اخیر برنامه های مطلوبی در حوزه ازدواج از جمله تشکیل مجمع خیرین ازدواج ، جشنواره پیوند آسمانی ، کارگاههای آموزشی ، ساخت مستند ، برگزاری نمایشگاه ، تقدیر از فعالین عرصه ازدواج و برنامه های کارشناسی انجام شده است.

ربانی مهر افزود: در حوزه ازدواج جوانان 18 دستگاه وظیفه دارند و باید همه دستگاههای فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کنند تا شاهد ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز