رضا حجتی در گفت‌وگو با برنا:

سرانه هر جوان ایرانی ۳۰۰تومان است/ برای توانمند‌سازی سمن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و بودجه داریم

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۲:۴۴:۵۰
کد خبر: ۴۷۲۸۱۷
سرانه هر جوان ایرانی ۳۰۰تومان است/ برای توانمند‌سازی سمن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و بودجه داریم
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان: سرانه هر جوان ایرانی در وزارت ورزش و جوانان 300تومان است که با این مبلغ هیچ کاری نمیتوان انجام داد. بودجه جوانان به شدت محدود بوده و این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان است. برای توانمند سازی سمن های فعال در حوزه جوانان نیازمند بودجه و برنامه ریزی هستیم. درموضوع برنامه ریزی نیازمند توجه معنوی دولت و در زمینه اعتبارات هم نیازمند تخصیص بودجه ای در خور جوانان برومند ایرانی هستیم.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، سمن های فعال در حوزه جوانان مدعی هستند که برای دریافت بودجه فعالیت های خود با مشکلاتی رو به رو هستند. دراین باره «رضا حجتی» مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به برنا گفت: مشکلات مربوط به پرداخت بودجه سمن ها از طرف دفتر مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیست و این مشکلات به امور مالی استان‌ها ارتباط دارد و آنها باید پاسخگوی مشکلات به وجود آمده در ضمینه پرداخت بودجه سمن ها باشند.

حجتی افزود: در سامانه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان جدولی ارائه شده است که نشان می‌دهد در این مدت یک میلیارد و ۱۱۸میلیون تومان برای حمایت از ۴۵۰طرح و برنامه سمن های جوانان اختصاص داده‌ایم.

او درباره تعداد سمن های فعال در حوزه جوانان و افزود: تا پایان شهریور ماه سال 1395 بیش از 1300 سمن از وزارت ورزش و جوانان موفق به اخذ مجوز شده اند که این تعداد سمن با برنامه ریزی انجام گرفته بر اساس برنامه ششم فاصله بسیار زیادی دارد. در حال حاضر به ازای هر 15هزار جوان، یک سمن فعال وجود دارد و این در حالی است که طبق برنامه ششم و تا پایان سال 1399 باید به ازای هر 5هزار جوان یک سمن معتبر و فعال وجود داشته باشد.

او درباره علت این فاصله آماری به برنا گفت: دلیل این اختلاف، کاهش تقاضا برای مشارکت اجتماعی جوانان است و موضوعاتی مانند بی اعتمادی، بیکاری و کمبود اوقات فراغت باعث دلسردی جوانان از حضور فعال در مشارکت های اجتماعی شده است.

حجتی افزود: سرانه هر جوان ایرانی در وزارت ورزش و جوانان 300تومان است که با این مبلغ هیچ کاری نمیتوان انجام داد. بودجه جوانان به شدت محدود بوده و این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان است. برای توانمند سازی سمن های فعال در حوزه جوانان نیازمند بودجه و برنامه ریزی هستیم. درموضوع برنامه ریزی نیازمند توجه معنوی دولت و در زمینه اعتبارات هم نیازمند تخصیص بودجه ای در خور جوانان برومند ایرانی هستیم.

نظر شما