ویژه آبان ماه؛

سرآمد بیست و نهم منتشر شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۰۹:۴۵:۲۵
کد خبر: ۴۷۳۱۵۱
سرآمد بیست و نهم منتشر شد
بیست و نهمین شماره ماهنامه خبری، علمی، آموزشی تحقیقی «سرآمد» ویژه آبان ماه 1395، منتشر شد.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ توجه به تولیدات دانش بنیان ایرانی، حمایت غیرتمندانه از آن و باز کردن مسیر رشد و توسعه محصولات ساخت ایران، اسم رمز کارزار با نفرین منابع و مقابله با تهدیدات تحریم‌های احتمالی است. بر همین اساس، ماهنامه «سرآمد» همه تلاش خود را بر فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در این عرصه و ترویج کالاهای دانش بنیان ایرانی کرده است.

این ماهنامه خبری، علمی، آموزشی و تحلیلی که به همت بنیاد ملی نخبگان منتشر می‌شود، در شماره بیست و نهم خود که ویژه آبان ماه سال جاری منتشر شده است، پرونده ویژه‌ای دارد که در آن به لزوم غیرت ملی برای توجه به تولیدات ایرانی تاکید می‌کند.

مذمت ترغیب‌های تبلیغاتی

پرویز کرمی سردبیر «سرآمد»، «در مذمت ترغیب‌های تبلیغاتی» یادداشتی نوشته و در آن آورده است: «جامعه خوب فقط کار آفرین که نمی‌خواهد. معلم، قصاب، شوفر، نقاش، رئیس، نویسنده، شاعر، پزشک، رفتگر و باغبان خوب هم می‌خواهد. این خوب‌ها وقتی در کار و بار خود نوآوری کنند و طرح‌های نو درافکنند، آن وقت نخبه‌های کارآفرینی هم قد علم می‌کنند و کارهایی می‌کنند کارستان.»

روی آوردن به انرژی پاک

اما وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم با مشغله‌های فراوان این روزهایش، تن به گفت وگوی اختصاصی با «سرآمد» داده است. محمد فرهادی می‌گوید: «باید به علوم پاک و جدید روی بیاوریم» و ادامه می‌‎دهد: «ما نباید خیلی متکی به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باشیم و باید به سمت بنگاه‌های خرد و کوچک و خانوادگی اقتصادی برویم و بهترین راه روی آوردن به علوم پاک و جدید است که فضا و امکانات زیادی هم نمی‌خواهد و شرکت‌های دانش بنیان از جمله این مشاغل است.»

حمایت با غیرت

سه نفر از نخبگان کشور درباره اهمیت استفاده از کالای ایرانی نکته‌های بکری گفته‌اند که بر تارک آن، «غیرت ملی برای توجه به تولیدات ایرانی» قرار دارد. محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یوسف ثبوتی برگزیده جایزه علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، پیشنهادات و توصیه‌هایی برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی در این گزارش داشته‌اند.

کارآفرینان فعال

اما یکی از بخش‌های مورد توجه اهالی کارآفرین و علاقه مندان این عرصه در «سرآمد»، گفت و گو با کارآفرینان فعال و کارنامه دار کشور است. در این شماره بهروز سلیمی بنی مدیر عامل شرکتی که در حوزه ماشین سازی گازکربنیک فعالیت می‌کند، معتقد است حاصل فعالیت او و همکارانش، تبدیل به یک فناوری شده است که در اروپا هم وجود ندارد. یا آمنه تاج الدین مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات، می‌گوید که «ما مثل خانواده هستیم» و رمز موفقیت‌شان را در تعامل و ارتباط خوب بین همکاران خود می‌داند. مجید کثیری بنیانگذار یک استارتاپ در عرصه اخبار هم تجارب خود در این عرصه را پیش روی مخاطبان «سرآمد» قرار داده است.

خوانندگان «سرآمد» در دیگر بخش‌های شماره بیست و نهم این ماهنامه، گفت وگوها، یادداشت‌ها و گزارش‌های متعددی که هر کارآفرین نیازمند دانستن و تفکر در آنهاست را می‌توانید با ادبیاتی جذاب و خواندنی، مطالعه کنند. علاوه بر این‌ها، تلفن‌های هوشمند خوانندگان با داشتن نرم افزار کدخوان، می‌توانند از متون، تصاویر و فیلم‌هایی که به صورت کد QR در این نشریه تعبیه شده است، بهره فراوان ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز