سیدمحسن تولیت کاشانی خبر داد:

شیوع سرطان‌های روده بزرگ در جوانان ایرانی

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۱:۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۴۳۲۸
شیوع سرطان‌های روده بزرگ در جوانان ایرانی
عضو کمیته علمی انجمن کولوپروکتولوژی گفت: شیوع سرطان‌های روده بزرگ در ایران چندان با سایر کشورها تفاوت ندارد ولی مبتلایان به این بیماری در کشور سن کمتری دارند.

به گزارش گروه «خبرگزاری برنا»، «سیدمحسن تولیت کاشانی» در آستانه برگزاری دهمین همایش سالانه کولوپروکتولوژی گفت: مباحث مربوط به کولون، رکتوم و سرطان‌های مربوط به آنها در این کنگره توسط اساتید مورد بحث و گفت ‌و گو قرار می‌گیرد و اطلاعات به روز شده به حاضران ارائه خواهد شد.

عضو کمیته علمی انجمن کولوپروکتولوژی گفت: رشته کولوپروکتولوژی جزو رشته‌های جدید بوده و جراحان عمومی و دستیاران جراح با این رشته بیشتر در ارتباط هستند.
 
«تولیت کاشانی» ارتقای سطح علمی پزشکان در این حوزه را از جمله اهداف برگزاری همایش برشمرد و گفت: شیوع سرطان‌های روده بزرگ در ایران چندان با سایر کشورها تفاوت ندارد، ولی مبتلایان در ایران بیشتر جوان هستند در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی سن ابتلا به این بیماری بسیار بالاتر است.
 
او تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی را در مبتلا نشدن به این بیماری مؤثر دانست و افزود: وراثت در بروز این بیماری نقش دارد ولی به طور کلی نمی‌توان گفت که علت دقیق سرطان روده بزرگ چیست.
 
عضو انجمن علمی کولوپروکتولوژی به بیماری رکتوم یا راست‌روده اشاره کرد و گفت: رکتوم به 20 تا 15 سانت انتهای روده بزرگ گفته می‌شود که به مقعد ختم می‌شود و درمان بیماری‌های آن به دلیل نزدیکی به مقعد حائز اهمیت است، زیرا در صورت درمان نکردن به موقع سرطان‌های این قسمت، بیمار دچار مشکلات دیگری همچون کولوستومی خواهد شد و امروزه عوارض بی اختیاری و کولوستومی ( بیرون گذاشتن روده از جدار شکم جهت تخلیه ) بسیار کم شده است.
 
تولیت کاشانی افزود: کیفیت درمان سرطان‌های روده بزرگ در ایران همچون کشورهای پیشرفته بوده و عوارض جراحی‌های آن کمتر از سایر کشورها است، ولی درمان به موقع سرطان‌های رکتوم به دلیل اینکه احتمال تهاجم به پروستات و یا رحم در زنان وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است.
 
دهمین کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی‌اختیاری ایران 12 تا 14 آبان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز