تقی رستم وندی خبر داد:

مرور عملکرد وزارت کشور در ترویج "صیانت از حقوق شهروندی" و "عفاف و حجاب"

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۰:۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۷۴۷۸۷
مرور عملکرد وزارت کشور در ترویج صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب
قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز اجتماعی وزارت کشور اهم اقدامات وزارت کشور در ترویج عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را تشریح کرد.
به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا»، «تقی رستم وندی» قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز اجتماعی وزارت کشور گفت: وزارت کشور بر اساس تأکید مقام معظم رهبری و ابلاغیه رییس جمهور وقت در نیمه دوم سال 89 و به استناد بندهای 11 گانه وظایف خود در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای اجتماعی کشور، اقدام به تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی نموده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: این وزارتخانه با برنامه ریزی، هدای، نظارت و ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی و استان‌های سراسر کشور در صیانت از حقوق شهروندی و گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد قانونی با مظاهر بد حجابی و هنجارشکنان فعالیت کرده و پیگیری‌های مستمری از دستگاه‌های متولی داشته است.

به گفته او، این ستاد به ریاست «رحمانی فضلی» وزیر کشور، برنامه‌ها و تلاش‌های بسیار گسترده‌ای در ترویج این تکلیف الهی از جمله، ابلاغ ساختار ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به رؤسای دستگاه‌های اجرایی و استانداران بمنظور ایجاد حساسیت در آنان، فعال کردن دستگاه‌های اجرایی، ‌سازمان‌های مستقل و استانداری‌های سراسر کشور انجام داده است.

رستم وندی خاطر نشان کرد: تعیین یکی از معاونان ذیربط به عنوان جانشین ستاد صیانت، دبیران عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی و اعضای ستاد صیانت در دستگاه‌های اجرای و استان‌های سراسرکشور تا رده ادارات شهرستانی و فرمانداری‌ها و پیگیری صدور حکم برای آن‌ها بخشی از برنامه‌های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است.

قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز اجتماعی وزارت کشور گفت: تشکیل سالیانه حدود 4000 جلسه و تعامل با بیش از 10 هزار مدیر و کارشناس برای برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های گسترش عفاف و حجاب برای کارکنان، ‌خانواده‌ها و مراجعان ادارات، ابلاغ برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب ویژه کارکنان، ‌مدیران، خانواده‌های آنان و مراجعان به ادارات بصورت سالانه از دیگر اقدامات انجام شده است.

قائم مقام وزیر، حضور در دستگاه‌های اجرایی و تشکیل جلسه در سطح معاونان وزرا و روسای سازمان‌ها و مدیران ذیربط به منظور تأکید بر قرار گرفتن موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را به عنوان بخشی از برنامه‌ها نام برد و گفت: انجام بازرسی و ارزیابی از وضعیت اجرای برنامه‌های گسترش عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی، ادارات استانی و شهرستانی توسط بازرسان ستاد مرکزی صیانت و گروه بازرسی ستاد صیانت استان‌های سراسر کشور به منظور ارتقای محاسن برنامه‌های مذکور و کاهش معایب موجود آن در سالهای 93 ، 94 ، 95 انجام شده است.

به گفته او، ارزیابی از وضعیت ستاد صیانت استان‌های سراسر کشور در حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی به منظور ایجاد حساسیت بیشتر در استانداری‌ها و ادارات استانی در موضوع مذکور، برگزاری جلسه توجیهی– آموزشی برای کارشناسان عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی استان‌های سراسر کشور در وزارت کشور به منظور آشنا شدن آنان از آخرین دستورالعمل‌ها برای پیگیری بهتر برنامه‌ها است.

قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز اجتماعی وزارت کشور با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مرکزی صیانت با حضور وزیر کشور، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان‌ها و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسات به منظور افزایش فعال بیشتر دستگاه‌ها در صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز