پس لرزه های یک خبر؛

«ابتکار» می‌ماند یا می‌رود؟

۱۳۹۵/۰۸/۰۷ - ۱۱:۴۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۵۱۰۰
«ابتکار» می‌ماند یا می‌رود؟
خبر استعفای ابتکار واکنش های مختلفی را همراه داشت. عده‌ای پیش بینی می‌کردند ابتکار برای معاونت یکی از سه وزارتخانه یا دوسازمانی که ریاست آن خالی است انتخاب خواهد شد و این اتفاق را به فال نیک گرفتند. اما درمقابل عده دیگری بودند که با این استعفا مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، «محسنی بند پی» جایگزین «معصومه ابتکار» می‌شود. این خبری بود که در فضای مجازی منتشر شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. پس از استعفای سه وزیر، این بار خبر استعفای رییس سازمان حفاظت از محیط زیست مطرح شد که واکنش های مختلفی همراه داشت. خبری که همچنان نه تایید شده است و نه تکذیب. البته روابط عمومی سازمان بهزیستی جایگزینی «محسنی بند پی» را قویا تکذیب کرد اما هنوز تکذیبیه ای درباره استعفا «معصومه ابتکار» منتشر نشده است.

خبر استعفای ابتکار واکنش های مختلفی را همراه داشت. عده‌ای پیش بینی می‌کردند ابتکار برای معاونت یکی از سه وزارتخانه یا دوسازمانی که ریاست آن خالی است انتخاب خواهد شد و این اتفاق را به فال نیک گرفتند. اما درمقابل عده دیگری بودند که با این استعفا مخالف هستند. فعالین حقوق زنان می‌گویند: دولت تدبیر و امید به خوبی از ظرفیت زنان در دولت استفاده نکرده و اکنون زمان آن رسیده است که به زنان میدان داده شود. فعالین حقوق زنان درباره این استعفا می‌گویند: درحالی که ما مشغول پیگیری مطالبات و سهم زنان در دولت تدبیر و امید هستیم، خبر استعفای «معصومه ابتکار» خوشایند نیست مخصوصا وقتی قرار است یک مرد جایگزین آن باشد.

فعالین اجتماعی و حقوق زنان معتقدند اگر قرار است «معصومه ابتکار» استعفا داده و به بخش دیگری برود، باید یک زن جایگزین او باشد تا نقش آفرینی زنان در دولت یازدهم رنگ جدی تری به خود بگیرد.

دولت تدبیر و امید برنامه ترمیم کابینه را در دستور کار خود قرار داده و طی همین برنامه رییس جمهوری ایران با استعفای سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرد. «حسام الدین آشنا» مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی در حساب توییتر خود از مردم خواست تا گزینه های پیشنهادی خود را درباره این سه وزارتخانه به مشاور رییس جمهور پیشنهاد.

همین توییت سبب شد تا کاربران فضای مجازی مطالبات خود را از دولت تدبیر و امید پیگیری کنند. جوانان و زنان دو قشر جامعه بودند که مطالباتشان را جدی تر پیگیری کردند. جوانان معتقد بودند آنطور که باید و شاید از پتانسیل جوانان در بدنه دولت استفاده نشده و حال که دولت تصمیم به ترمیم کابینه گرفته است، باید جایگاه جوانان در کابینه ترمیم شود. زنان هم همین اعتقاد را داشتند که دولت باید از ظرفیت زنان در دولت استفاده بیشتری کند. خبر استعفای « معصومه ابتکار» نه تایید شده است و نه تکذیب. از سوی دیگر ریاست دو سازمان میراث فرهنگی و کتابخانه ملی و همچنین معاونت های جدید سه وزارتخانه خالی است. باید تا روز سه شنبه منتظر ماند و به نظاره نشست  تا در صورت کسب رای اعتماد وزرای معرفی شده به مجلس چه تغییراتی در معاونت های سه وزارتخانه و سازمان میراث فرهنگی و کتابخانه ملی اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز