انتقال ۵۰ کودک و نوجوان مهاجر از اردوگاه فرانسه

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۰:۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۳۷۴
انتقال ۵۰ کودک و نوجوان مهاجر از اردوگاه فرانسه
۵۰ کودک و نوجوان مهاجر روز گذشته (جمعه) از حوالی اردوگاهی در شهر بندری "کاله" فرانسه که به "جنگل" شهرت دارد برای اسکان موقت منتقل شدند.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» قرار است به زودی بین ۵۰ تا ۷۰ نفر از کودکان و نوجوانانی که پیش‌تر از ترک اردوگاه جنگل سر باز زده بودند از این محل منتقل شوند.

آنان از چهارشنبه، شب را در مدرسه و محلی که مهاجران در جنوب این اردوگاه بنا کرده بودند، سپری کرده‌اند.

یکی از آنان که از اتباع افغانستان است، می‌گوید: هشت ماه است که در این اردوگاه هستم. همه دوستانم رفته‌اند. خواهر و دو پسر عمویم در انگلیس هستند. بعضی‌ها که از اینجا رفتند کسی را در انگلیس نداشتند. چرا من نباید به انگلیس بروم؟

"گلوریا" یکی از داوطلبان کمک به مهاجران در کاله است که درباره شرایط زندگی کودکان و نوجوانانی که نمی‌خواهند جنگل را ترک کنند می‌گوید: مقامات هیچ راه حلی را پیشنهاد نکرده‌اند. آیا اهمیتی نداشته که این کودکان کجا می‌خوابند؟ در جنگل؟ اینجا واقعا خطرناک است. روز گذشته در نزدیکی پل آتش سوزی بزرگی روی داد. جنگل هرگز جای کودکان نبوده و اکنون هم جایی امن برای کودکان نیست.

به گزارش یورونیوز، دولت فرانسه تاکنون ۱۴۵۱ نفر از مهاجرانی را که زیر سن قانونی هستند در خانه‌هایی جداگانه در نزدیکی اردوگاه جنگل اسکان داده و می‌گوید که انگلیس ۲۷۴ کودک مهاجر را به عنوان پناهجو پذیرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز