استاندار قم عنوان کرد:

مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی در احداث پایگاه‌های سلامت

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۹:۴۰:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۸۸۵
مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی در احداث پایگاه‌های سلامت
استاندار قم با اشاره به ضرورت تخصیص مکان دائمی برای استقرار پایگاه‌های سلامت در استان قم خواستار مشارکت جدی شهرداری و دستگاه‌های متولی در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در جلسه بررسی احداث مراکز و پایگاه‌های سلامت استان قم که با حضور دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر آقاحسنی رئیس مرکز بهداشت استان برگزار شد، اهمیت پیشگیری در امر سلامت را مورد تاکید قرار داد.

استاندار قم با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید افزود: احداث مراکز و پایگاه‌های سلامت در این طرح به صورت خاص مورد توجه بوده است.

نماینده عالی دولت در استان افزایش تعداد مراکز سلامت به 41 مرکز و 138 پایگاه در قم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه استان قم در این زمینه پیشرو بوده است خاطرنشان کرد: تخصیص مکان دائمی برای این پایگاه‌ها، برای ادامه روند خدمت‌رسانی به مردم ضروری است و بایستی برای آن چاره‌اندیشی شود.

صادقی با بیان اینکه شهرداری قم در زمینه اعطای زمین برای ساخت مراکز سلامت از امکانات خوبی برخوردار است تصریح کرد: فضاهای مورد نیاز در مناطق هشت‌گانه قم باید توسط کارگروهی به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار قم با تاکید بر تسریع در استقرار دائمی مراکز سلامت در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم این فضا را فراهم کنیم از اعتبارات ملی نیز در ساخت و تجهیز آن‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

 

*زیرساخت های لازم باید تامین شود

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تحول بهداشت گفت: اجرای این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است و استان قم به عنوان استان پایلوت در اجرای این طرح انتخاب شد.

وی گفت: در سراسر کشور طرح تحول بهداشت در حاشیه شهرها و روستاها برگزار می شود اما در قم کل استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: اجرای طرح تحول بهداشت از اهمیت بسیاری برخوردار است به گونه ای که اهمیت اجرای آن از طرح تحول نظام سلامت کمتر نیست.

دکتر ایرانی خواه با بیان اینکه نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه همه دستگاه ها هستیم گفت: باید با تعامل و همدلی و همکاری کامل زیرساخت های لازم به منظور تملک و احداث پایگاه ها و مراکز سلامت فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های استاندار و دیگر مسئولان خواستار همکاری هر چه بیشتر به منظور رفع مشکلات موجود شد.

در این جلسه دکتر آقاحسنی رئیس مرکز بهداشت استان قم نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت پایگاه های بهداشتی و اجرای طرح تحول نظام بهداشت پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز