محسن بیگلربیگی در گفت‌و‌گو با برنا:

«سلطانی فر» می‌تواند توازن و تعادل را میان ورزش و جوانان برقرار کند

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۸:۴۰:۵۷
کد خبر: ۴۷۶۳۳۳
«سلطانی فر» می‌تواند توازن و تعادل را میان ورزش و جوانان برقرار کند
این فعال حوزه جوانان گفت: آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان زاییده مشکلات بزرگ این قشر در راستای همین مطالبات ( معیشت،اشتغال و ازدواج) است و رفع این معضلات با بودجه اندک در توان معاونت امور جوانان این وزارتخانه نیست که سایه ورزش بر آن خودنمایی می کندبا شناختی که از سلطانی فر موجود است این امور انجام شدنی است.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا،  بیگلر بیگی درباره معرفی «سلطانی فر» به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی گفت: سلطانی فر گزینه اول ریاست محترم جمهور برای وزارت ورزش و جوانان در ابتدای دولت تدبیرو امید انتخاب شد و از بین گزینه های متعدد حائز بیشترین امتیاز برای معرفی به مجلس جهت تصدی این وزارت شد. ایشان شخصی اجرایی است و سوابق درخشانی در کارنامه مدیریتی خود دارد. در زمان مدیریت سلطانی فر در میراث فرهنگی و گردشگری شاهد برنامه ریزی مدون و اعتلای سازمان فوق بودیم. سلطانی فر مدیری برنامه محور و تحول خواه است و برای تثبیت وضعیت کنونی نیامده است. و با وی می توان از سد برخی مشکلات گذشت.

این فعال حوزه جوانان درباره سایه سنگین ورزش بر جوانان و مشکلاتی که پس از دغام سازمان ملی جوانان وسازمان تربیت بدنی برای جوانان به وجود آمده است گفت: با مخالفت مرکز پژوهش ها و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ادغام این دو  سازمان در آن زمان، پیوند نامبارک در راستای کوچک سازی دولت صورت گرفت و نام ورزش بر نام جوانان سایه افکند. قشر جوان بیش از پیش مظلوم واقع شد و بجای آنکه به این نیروی انسانی( دارای فکر،ابتکار و عمل) به عنوان یک فرصت نگاه شود در نهادهای موازی وزارت خانه های دیگر به عنوان تهدید نگریسته شد و در کارگروه های موازی از آن به عنوان بحران یاد می شود. حال آنکه با نبود بودجه و بهای کافی و بی توجهی به اهداف و برنامه های بالادستی مانند سند چشم انداز ، قانون برنامه چهارم و پنجم در بستر مناسب این حوزه ، آسیب های اجتماعی در بخش جوانان افزایش یافت و حتی با نگاه تهدید هم بحرانهای جوانان کاهش نیافت.

معیشت ،اشتغال و ازدواج در راس هرم مطالبه جوانان

بیگلر بیگی درباره مطالبه جوانان از وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان به برنا گفت: آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان زاییده ی مشکلات بزرگ این قشر در راستای همین مطالبات ( معیشت،اشتغال و ازدواج) است و رفع این معضلات با بودجه اندک  در توان معاونت امور جوانان این وزارتخانه نیست که سایه ورزش بر آن خودنمایی می کند. لذا انتظار می رود در برنامه ای بلند مدت و جامع دکتر سلطانی فر شرایط خروج امورجوانان را از این وزارت خانه مهیا سازد و یا تعادلی در این دو حوزه در بودجه و امکانات قائل شود که با شناختی که از سلطانی فر موجود است این امور انجام شدنی است.

او درپایان افزود: سلطانی فر در همین مدت کوتاه می تواند اصلاحاتی در نحوه تعامل با امور جوانان انجام داده و پروژه های ناتمام و در دست اقدام این حوزه را مانند سامانه ملی کارآفرینی جوانان،طرح آتیه جوانان،بیمه ازدواج و...  به سرانجام و مرحله اجرا رساند و در دراز مدت با تعادل بودجه، توامان زمینه های استقلال و جدایی این نهاد را فراهم نمود که جفایی بزرگی در حق جوانان این کشور است.نباید زحمات معاونت محترم جوانان این وزارت خانه را نادیده گرفت بلکه بستر مناسبی جهت حضور تمام قد این مدیران در این حوزه مهیا نیست.

 

نظر شما