محمد آقاجانی:

نتایج توزیع فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشکی اعلام شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۴:۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۶۶۳۹
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالجاری حدود 2000 نفر پزشک متخصص در 27 رشته تخصصی در 378 شهر و 570 بیمارستان توزیع می‌شود که از این تعداد حدود 1600 پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» محمد آقاجانی گفت: بر این اساس فرایند ثبت‌نام فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی از تاریخ 19 مهرماه در سایت توزیع نیروی متخصص آغاز شد و محل خدمت فارغ التحصیلان متعهد عام رشته‌های تخصصی پزشکی شب گذشته اعلام شد.

او ادامه داد: محل خدمت فارغ التحصیلان مطابق با دستورالعمل توزیع نیروهای تخصصی و براساس سهمیه دانشگاه‌ها، انتخاب‌های انجام شده، امتیازات مکتسبه افراد و پس از کسر متعهدین خاص از سهمیه کل توسط نرم افزار تعیین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: متخصصین اعم از متعهدین عام، متعهدین خاص و مستخدمین رسمی می‌بایست جهت تعیین شهر محل خدمت و تاریخ شروع به کار با معاونت درمان دانشگاه محل خدمت هماهنگی‌های لازم را بعمل آورده و شروع به کار نمایند.

او با اشاره به اینکه توزیع این نیروهای تخصصی در کشور میزان قابل توجهی از نیازهای درمانی هموطنان را تامین می‌کند، گفت: همچنان در برخی رشته‌های تخصصی با کمبود مواجه‌ایم و در برخی رشته‌ها مانند رادیولوژی، ارتوپدی و جراحی اعصاب کمبود شدیدی داریم. در عین حال بیشترین تعداد متخصصینی که توزیع می‌شوند در رشته‌های داخلی بزرگسالان، داخلی کودکان و زنان و زایمان هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بر این اساس تمام تلاش همکاران ما بر این بوده که با نیروهای موجود حداکثر پوشش خدمات درمانی را در سطح کشور فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز