مغز دایناسور ها در ساحل پیدا‌ می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۰۸:۵۷:۴۷
کد خبر: ۴۷۶۸۹۴
مغز  دایناسور ها در ساحل پیدا‌ می‌شود
دفعه بعد که در ساحل هستید بی توجه سنگها و سنگ ریزه ها را میان امواج پرتاب می‌کنید، دست نگه دارید. توجه کنید که چه چیزی را به دوری نپتون پرتاب می‌کنید. ممکن است آن مغز یک دایناسور باشد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، دفعه بعد که در ساحل هستید بی توجه سنگها و سنگ ریزه ها را میان امواج پرتاب می‌کنید، دست نگه دارید. توجه کنید که چه چیزی را به دوری نپتون پرتاب می‌کنید. ممکن است آن مغز یک دایناسور باشد.

یک تیم تحقیقاتی اعلام کرد که امروزه سنگی ناصاف به رنگ گل به اندازه کف دست در واقع بافت فسیلی مغز یک دایناسور کشف کرده است که 133 سال پیش به آن نیاز داشته است.

در حالی که باستان شناسان جمجمه هایی مربوط به گذشته را کشف کردند – همان جمجمه های استخوانی فسیلی که برای مطالعه مغز دایناسور ها قابل استفاده هستند -  این اولین بار است که محققان بافت مغز واقعی را کاملا محفوظ در تحقیقات فسیلی شناسایی کرده اند.

این مغز فسیلی تا حدودی  به نظر میرسد که متعلق به یک گیاه خوار مشابهایگوآنودون، یکی از اولین دایناسورها با توصیف به طور علمی، باشد متعلق به اوایل قرن 19.

مطالعات باستان شناسی از آن زمان راه  بسیار طولانی را آمده است : اسکن الکترون های میکروسکوپی به محققان اجازه داد تا هویت عروق شعریه مناسب ، ساختار کلاژن و غشاء که روکش مغز است را را انالیز کنند.

نتیجه گیری های این تیم، در نشریه های خاصی از انجمن زمین شناسی لندن خبر داده است،  هزاران سال پیش "سنگ ریزه"توسط چشم های تیز بین یک شکارچی فسیل کشف شد، جمی هیسکاکس، در حال جست‌وجو در ساحلی در نزدیک یبکسیل بود، شهری ساحلی در جنوب انگلیس که از ساحل فسیل دار ژوراسیک دور نیست.

خبر خاص امروز افتخاری برای باستان شناس دانشگاه آکسفورد، مارتین برسیر است کسی که کار خود را در زمینه ی فسیل ها آغاز نمود اما به طرز غم انگیزی در سال 2014 در یک تصادف کشته شد.

چگونه یک مغز را فسیل کنیم

اکثر قریب به اتفاق فسیل ها،چه دایناسور یا گونه های مشابه، ارگانیسم با جذابیت کمتر (مانند، به قولی، یک انسان اولیه)، در اصل استخوان هایبودند که حفظ شدند به صورت کانی ها.

بافت نرم میتواندفسیل بشود، اما بیشتر احتمال دارد خورده یا تجزیه شوند به ماده ای لزج و چسبنده (پی نوشت: دلیل علمی دقیق وجود ندارد) قبل از آنکه تشکیل کانی رخ دهد.

به اندازه کافی مغز دایناسور برای مقایسه آن با مغز دایناسور های امروزی، پرندگان، و کروکدیل ها، همه بخش باقی‌مانده ارپز همان درخت خانوادگی  موجود مانده است.

منبع:http://blogs.discovermagazine.com/deadthings/2016/10/27/brains-braaaaains-first-dinosaur-brain-tissue-found/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز